Zmizelá (Gillian Flynn) - Book Review

Jazyk: Čeština
Formát: Vázaná kniha
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Drahomíra Michnová
Rok vydání: 2013
Žánr: román, thriller, psychologický román
Oficiální anotace (CZ): Zdálo se to jako ideální manželství. Zdání ale může vražedně klamat… Amy Dunnová zmizela v den pátého výročí svatby. Nick, její muž, byl po sérii nalezených důkazů obviněn z vraždy své ženy. Nick prohlašuje, že nic nespáchal, Amyini přátelé a zápisky v jejím deníku tvrdí opak. Kdo má pravdu? Jak ji poznat? A pokud je Nick nevinný, kam se poděla Amy? Psychothriller, který se stal kultem i fenoménem…

Moje recenze: Máte rádi napětí, psychologii a thrillery? Pak jste na správné adrese. Zmizelá je fenomén, o kterém slyšel snad každý. Já jsem nejprve viděla film, který mě docela dost zaujal, tak jsem si pak chtěla přečíst knihu. A zhruba o dva roky později jsem si ji opravdu přečetla. To mi to moc dlouho netrvalo, že?

Od knihy jsem měla opravdu vysoké očekávání. Film byl skvělý, což ve většině případů znamená, že podobně na tom bude i kniha, možná ještě líp. Mělo to vynikající recenze. Všude se o tom mluvilo. A možná právě proto jsem z knihy byla docela zklamaná. Bohužel mým problémem je, že tyhle knihy s "šokujícím dějem" na mě velmi zapůsobí, ale pouze jednou. A jelikož už jsem viděla zmíněný film, věděla jsem, kterým směrem se příběh bude ubíhat a už to pro mě nebylo tak šokující a překvapivé, prostě to z části ztratilo to kouzlo, které kniha má. Já pořád říkám, že člověk si má nejprve přečíst knihu, teprve pak se podívat na film. Bohužel ne vždy se tím řídím a pak to takhle dopadá.

Tímto se ale nesnažím říct, že by ta kniha nebyla dobrá, naopak, Gillian Flynn prokázala jistou stránku geniality, protože vymyslet něco takové dá opravdu zabrat. Postava Amy byla naprosto neskutečná, až jste pomalu ani nemohli věřit, jak byla vychytralá a měla všechno promyšlené. I Nick byl dokonalá postava, protože jste na začátku měli pocit, že ho znáte a až časem jste zjistili, jak daleko od pravdy jste na začátku byli.

Napsané je to podle mě skvěle, jenom ke konci jsem měla pocit, že to začíná být trošičku protahované a chtěla jsem, aby se to trošku rychleji hýbalo kupředu, ale jinak té knize nemám co vytknout, pokud jste neviděli film a máte ráda psychologické thrillery, tak do toho, můžu vám ji jen doporučit. Bohužel na mě prostě zapůsobit nemohla, protože mi tam chyběl ten moment překvapení. Podobné knihy většinou hodnotím čtyřmi hvězdičkami, tady bohužel dávám jenom tři, ale to ještě neznamená, že jsem si čtení neužila. Ono číst to je zase naprosto jiný zážitek, takže jsem spokojená.

3/5