To nejlepší z nás (Nicholas Sparks) - Book Review

6/22/2016 10:11:00 odp.

Původní název: The Best of Me
Český název: To nejlepší z nás
Autor: Nicholas Sparks
Počet stran: 303
Jazyk: Čeština
Formát: Vázaná kniha
Nakladatelství: IKAR
Překlad: Dana Stuchlá
Rok vydání: 2013
Žánr: román, Pro ženy
Oficiální anotace (CZ): Dawson Cole se už v dětství rozhodl, že nepůjde ve stopách svých předků - zločinců a kriminálníků, a v sedmnácti letech proto utekl z domova. Útočiště našel u ovdovělého podivína a automechanika Tucka Hostetlera. Rodina Amandy Collierové naopak patří v městečku Oriental k městské honoraci a na svou dceru klade jen ty nejvyšší nároky. Ona má však své představy o životě a nic nedbá toho, že chlapec, do kterého se zamiluje, je z opovrhované rodiny. Nepřízeň i nešťastná nehoda však mladé lásce nepřejí…

Když Tuck Hostetler umírá, jeho posledním přáním je, aby se Amanda a Dawson sešli na pohřbu - po pětadvaceti letech. Společné vzpomínky na chvíli sice vzbuzují zdání, že snad existuje nekonečná láska. Jenomže život je o poznání komplikovanější a někdy je nutné vzdát se toho nejcennějšího, co máme.

Moje recenze: Nicholas Sparks patří mezi moje oblíbené autory už několik let a jeho knihy čtu hrozně ráda. Ačkoliv jsem jich četla už hodně, stále mi jich dost zbývá. Už před nějakou dobou jsem viděla filmovou verzi této knihy, ale teprve teď jsem se dostala k samotné knižní předloze. Vždycky když nejdříve vidím nějaký film podle jeho knihy a pak teprve čtu knihu (což se stává relativně často), myslím si, že jsem připravená na to, co se stane. To ovšem není pravda. Zaprvé zrovna tady jsem zapomněla, jak to skončí a za druhé na některé věci se prostě připravit nejde.

Příběh je vyprávěn ze dvou úhlů pohledů - Dawsona a Amandy a prolíná se v něm přítomnost a minulost. Dawson a Amanda se do sebe před mnoha lety zamilovali, ačkoliv byli velice odlišní. Amanda byla z dobré a bohaté rodiny, Dawson zase pocházel z rodiny kriminálníků. I přes všechny překážky se dají dohromady, ale osud bohužel jejich lásce nepřál. Po pětadvaceti letech se oba vrací do jejich rodného města, aby pohřbili svého společného přítele Tucka. Ani jeden netuší, že se tam po tolika letech setkají a jak si dovedete představit, toto setkání vyvolá spoustu vzpomínek a zatímco oni znovu prožívají minulost, my máme možnost odhalit, co se tehdy dělo.

Dawson je hodně samotářský typ člověka, ale na druhou stranu k tomu asi má důvody. Už od dětství se o sebe musel starat sám, jeho matka odešla, když byl ještě dítě, ale když poznáte, co je rodina Coleových zač, člověk se nemůže divit, že odešla, ani že si Dawsona nevzala sebou. Myslím, že Dawson je skvělý člověk, ale je třeba se snažit ho více poznat, protože spoustu věcí skrývá.

Amanda je matkou tří dětí a je vdaná, bohužel ne šťastně. Díky tragické události se z jejího manžela stal alkoholik. Upřímně si nedokážu představit, že bych žila s alkoholikem a při první možnosti bych se asi sbalila a odešla i s dětmi, takže nechápu, proč s ním Amanda pořád zůstávala, když to bylo pořád horší a horší a netrvalo to týden. Její činy jsem moc nechápala, chvíli dělala to, za chvíli zas ono, pořád měnila názory, prostě mi v tomhle ohledu byla docela nesympatická, pořád nevěděla, co vlastně chce.

Tenhle příběh vlastně nění tolik o lásce, jako spíš o pochopení, manželství, přátelství, těžkých rozhodnutí, smíření a ano, v neposlední řadě tam ta láska je. Nicholas dokáže skvěle stupňovat příběh a hlavně u něj nikdy nevíte, jestli tam bude "žili šťastně až do smrti", nebo jestli tam nebude to štěstí, ale smrt. Jak to je v této knížce budete muset zjistit sami. Pro mě to sice není nejoblíbenější Sparksova kniha, ale i tak jí dávám plný počet hvězdiček, jinak to prostě nejde.


Moje hodnocení:
5/5

You Might Also Like

1 komentářů

Popular Posts