Odvrácená tvář lásky (Colleen Hoover) - Book Review

6/10/2016 06:34:00 odp.

Původní název: Ugly Love
Český název: Odvrácená tvář lásky
Autor: Colleen Hoover
Počet stran: 288
Jazyk: Čeština
Formát: Brožovaná
Nakladatelství: YOLI
Překlad: Blanka Pscheidtová
Rok vydání: 2016
Žánr: dívčí romány, contemporary, romány pro ženy
Oficiální anotace (CZ): Neptej se na minulost a nepočítej s budoucností... Dvě jasně daná pravidla. Jak dlouho ale můžou fungovat v lásce?
Když se vysokoškolačka Tate Collinsová na čas přestěhuje ke svému staršímu bratrovi a seznámí se s jeho kamarádem, pilotem Milesem Archerem, není to rozhodně láska na první pohled. Není to dokonce ani přátelství, jen vzájemná prudká a neovladatelná touha. Miles kupodivu váhá déle než Tate, ale nakonec i on potlačí svoje zábrany. Už po prvním milování je zřejmé, že fyzicky si oba dokonale vyhovují. Oboustranná domluva zní jasně: on o lásku nestojí, ona na ni nemá čas, takže zůstanou jen u sexu. Jenže Tate brzy zjišťuje, že chce se záhadným, uzavřeným a posmutnělým Milesem prožít mnohem víc. Že chce porušit obě jeho pravidla: neptat se na minulost a nepočítat s budoucností.
Jenže Miles sám už si není jistý, jestli je dokáže dodržet. Protože láska je silnější než pravidla, sliby a odhodlání. I když její odvrácená tvář je tak děsivá…


Moje recenze: O Ugly Love jste určitě slyšeli, hodně se teď o té knize mluví a pokud jsem slyšela dobře, tak se plánuje i film. Není proto překvapení, že jsem si knihu přečetla i já, zvlášť když jsem už 2 knihy Colleen četla a opravdu jsem si je zamilovala. Navíc mě vážně zaujala anotace, podle které to vypadá na hodně komplikovaný a lehce erotický román, protože přece jenom je evidentní, že hlavní podstatou knihy jsou "přátelé s výhodami". A to zní jako sranda, že?

Nevím, jak to Colleen dělá, ale dokáže mě vždycky upoutat od první stránky. Nejsem si teď úplně jistá, ale myslím, že příběh je vyprávěn z pohledu Tate v současnosti a Milese z minulosti. Pokud se pletu, tak mě opravte, ale už nemám tu knihu po ruce, abych si to mohla ověřit. Jo, takhle to dopadá, když máte knihu vypůjčenou z knihovny a teprve po pár týdnech se dostanete k recenzi.

Ačkoliv se může zdát, že téma ""přátelé s výhodami" už je ohrané a bude to nuda, tak opak je pravdou a je to docela jízda, protože je samozřejmě jasné, že se to okamžitě zvrhne. Já si fakt nedokážu představit, že by něco takového mohlo kdy fungovat, ale hrozně mě baví, když se o to v knihách a filmech pokouší (ale tak to je pouze můj subjektivní pohled na věc, každý člověk je jiný a možná, že to fungovat může a já si to jenom nedokážu představit, takže tím nechci nic naznačit nebo někoho urazit. To jen aby bylo jasno.)

Existují knihy, které čtete, knihy, které čtete, ale občas přeskakujete řádky a pak knihy, které doslova hltáte. Odvrácená tvář lásky patří do poslední kategorie. Doslova jsem ji nemohla odložit, nebo spíš nechtěla, samozřejmě jsem ji nakonec odložit musela, ale i tak jsem zůstala vzhůru dlouho do noci, abych ji pak dočetla, protože ačkoliv víte, že na tom budete blbě, jakmile kniha skončí, potřebujete vědět, co bude dál, jak to skončí, prostě potřebujete VÍC. Takže jestli ji plánujete číst, raději někdy o víkendu, kdy třeba nemáte tolik povinností, ať vám třeba škola nebo práce nezasahuje do čtení.

Jak postava Milese tak Tate je propracovaná, zábavná a vždy se dozvídáte něco nového. Milese samozřejmě obestírá mnohem víc tajemství než Tate, ale je zábavné odhadovat, co je vlastně zač. A nebojte se, všechno se dozvíte. Podle mě je Tate hodně silná a odvážná žena, protože já bych se na jejím místě nejspíš zbláznila a jak jsem naznačila na začátku, její pozici bych nezvládla. Asi v tomhle ohledu razím heslo 'Všechno nebo nic'. Hodně ji obdivuju, protože ačkoliv možná občas udělala pár blbých rozhodnutí (dle mého názoru), tak je opravdu úžasná.

Miles je typ chlapa, který by mě přitahoval, takže jsem ho logicky měla od začátku ráda. Jako jo, choval se občas jako debil a někdy bych ho nejradši vyfackovala, ale tak má k tomu důvod, který jak jsem řekla bude odhalen ke konci knihy a přiznávám, že Miles a já si jsme v některých ohledech hodně podobní, takže bych nejspíš vyfackovala i sama sebe.

Kniha se potýká se spoustou psychologických aspektů lidského chování a to mě na tom hodně bavilo. Ono se to tak možná ani nezdá, ale když tu knihu přečtete, tak to snad pochopíte (a nebo jsem jenom příliš posledlá psychologií). Každopádně je to další kniha Colleen, která mě rozbrečela a kterou nenávidím ,protože ji tak moc miluju. Jestli orpavdu někdy natočí film, tak jsem na něj hodně zvědavá.

Doporučit ji mohu pro ty čtenáře, kteří rádi čtou i komplikovaných (psychologických) lidských vztahů, nebojí se lehce odvážnějších scén (asi?) a kteří samozřejmě mají rádi romantické příběhy. Tak trochu. Přiznejme si to - je to romantika. No, a pokud máte ráda Colleen, tak směle do toho.


Moje hodnocení:
5/5

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Tak pokud je knížka aspoň zčásti psychologická, tak mě určitě bude bavit. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mne sa tato kniha velmi pacila :)

    OdpovědětVymazat
  3. O této knížce slyším poprvé, ale vypadá to přesně na ten typ knížek, co mám ráda.. Zapisuju si ji na seznam knížek, co si chci v létě přečíst :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Mně prostě přišla jako klasický erotický román. Byla čtivá a super, ale na to, jak na tuto autorku blogeři pějí ódy, mě nepřesvědčila:). Pěkě propracovaná recenze, měla bys psát do novin:)

    OdpovědětVymazat

Popular Posts