Láska na zavolanou (Sophie Kinsella) - Book Review

6/18/2016 08:51:00 odp.

Původní název: I've Got Your Number
Český název: Láska na zavolanou
Autor: Sophie Kinsella
Počet stran: 344
Jazyk: Čeština
Formát: Vázaná kniha
Nakladatelství: BB/art
Překlad: Daria Dvořáková
Rok vydání: 2012
Žánr: román, pro ženy
Oficiální anotace (CZ): Poppy Wyattová má před svatbou s Magnusem Tavishem, vysněným partnerem, ale onoho odpoledne ji štěstí začíná opouštět. Nejenže při setkání s kamarádkami v hotelu ztratí zásnubní prsten, ale vzápětí jí ukradnou i mobil. Zatímco nervózně přechází hotelovou halou a přemýšlí, co dál, spatří v odpadkovém koši jiný mobil, který tam očividně někdo odhodil. Teď má alespoň číslo, na něž jí může hotelový personál sdělit případný nález prstenu. Jenomže mobil má svého vlastníka, podnikatele Sama Roxtona, který ho chce zpátky a nečekaně zasáhne do osudu mladé Poppy.

Moje recenze: Když začínám číst novou knihu Sophie Kinselly, očekávám nějakou oddechovku, která mě pobaví, bude mít romantickou stránku a bude nenáročná. A přesně takové její knihy vždycky jsou, proto po nich sahám vždycky, když si chci po nějaké knize odpočinout (tentokrát to bylo po přečtení Zmizelé).

Ačkoliv mezi mé oblíbené patří série Shopaholic, ráda se pustím i do samostatných knížek, kterých má Sophie taky dost. Láska na zavolanou mi poskytla přesně to, co jsem od ní čekala. Pobavíte se a ani se nenadějete a už je konec. Jo, ten děj je docela předvídatelný, někdy se může zdát ne příliš realistický, ale to je účelem těchto knih. Nemají být plné hlubokých filosofických otázek, ale mají vás pobavit a věřte mi, že se opravdu nasmějete.

Jediný problém, který začínám mít je ten, že všechny postavy mi přijdou jako přes kopírák. Sophie má prostě vzor hlavní ženské a mužské postavy a ty se objevují ve všech knihách. Poppy jako by z oka vypadla Becky Bloomwoodové (až na to nakupování) a Sam je zase věrnou kopií Luka. A nejedná se jenom o tuto knihu, snad všechny knihy, které jsem od ní četla, měly stejný vzor postav. Není to asi obrovský problém, a jak říkám, tyhle postavy jsou velice zábavné a skvěle obohatí děj, ale co kdyby se jednou třeba prohodily pohlaví? To by mohlo být docela zajímavé. Takže ačkoliv mi to nebrání ve čtení, ráda bych uvítala nějakou změnu.

Co se děje týče, tak jak už jsem řekla, je velice předvídatelný a už brzo vám dojde, jak to vlastně skončí. Ale jak já ráda říkám, jsou knihy, kde vám nejde o konec jako takový, ale o tu cestu, jakou se tam postavy dostanou, a tohle je přesně jedna z nich. Takže ačkoliv konec odhadnete, o jejich cestě si budete muset přečíst. A slibuju vám, že se opravdu pobavíte, protože ty šílenosti, jaké si Poppy občas vymyslí, jsou opravdu k popukání a dost často přemýšlíte, kam na všechny ty nápady, ať už dobré nebo špatné, chodí.

Postavy už jsem lehce naznačila, ale trošku si je přiblížíme. Hlavní hrdinka Poppy je fyzioterapeutka, která si má brzo vzít Magnuse. Poppy je člověk, který pohromy jen přitahuje a dost často má velice bizarní řešení, které občas fungují a občas samozřejmě ne. Ačkoliv není prezentována jako nejchytřejší, rozhodně je v některých ohledech velice chytrá. Není to postava, která by vás měla moc inspirovat, spíš opravdu jen pobavit a možná se můžete něco přiučit z jejích chyb.

Sam musí mít nervy z oceli, protože na jeho místě bych občas Poppy zaškrtila. No ne občas, asi skoro vždycky. Jinak je to takový ten tajemný druh mužské postavy, o němž se posupně dovídáme nové věci. Rozhodně byl jako postava zajímavý.

Pokud máte rádi zamilované romantické komedie, tak toto bude kniha pro vás. Pokud máte radši vážnější a překvapivější děj, tak od ní asi dejte ruce pryč. Já jsem byla spokojená, splnilo to moje očekávání.


Moje hodnocení:
4/5

You Might Also Like

3 komentářů

Popular Posts