Dívka, již jsi tu zanechal (Jojo Moyes) - Book Review

6/26/2016 10:12:00 odp.

Původní název:The Girl You Left Behind
Český název: Dívka, již jsi tu zanechal
Autor: Jojo Moyes
Počet stran: 432
Jazyk: Čeština
Formát: Vázaná kniha
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Lucie Mikolajková
Rok vydání: 2015
Žánr: román
Oficiální anotace (CZ): Píše se rok 1916, když francouzský malíř Édouard Lefevre odchází bojovat na frontu. Jeho mladé manželce Sophii zůstává na památku její portrét, na svou dobu poněkud nezvyklý. Poté co městečko, kde Sophie žije, padne do rukou Němcům, ocitají se jeho obyvatelé na samé hranici absolutní bídy a pro kousek chleba musejí často dát všanc i holý život. A tehdy Sophiin portrét upoutá pozornost nového Kommandanta. Německý důstojník je obrazem doslova posedlý a Sophie je odhodlaná riskovat cokoliv - rodinu, svou pověst i život -, jen aby mohla znovu spatřit svého muže... O bezmála sto let později dostane Liv Halstonová od svého muže darem působivý portrét mladé ženy, který koupil za pár šupů na ulici. Posléze se ovšem ukáže, že obraz má nesmírnou cenu, a rozhoří se boj o to, kdo je jeho skutečným vlastníkem. A Livino přesvědčení o správnosti věcí podstoupí náročnou zkoušku. Stejně jako Sophie je však pevně odhodlaná bojovat za to, co má na světě nejraději...

Moje recenze: Tento příběh se skládá ze dvou částí - první se odehrává v roce 1916 ve Francii, v období 1. světové války a hlavní hrdinkou je Sophie, jejíž manžel musel odejít na frontu a jedinou památkou na něj je obraz, který namaloval. Druhá část příběhu se přesouvá do současnosti k Liv, která právě tento obraz dostane od svého manžela. Časem se ukáže, co je obraz zač a jakou má cenu a Liv tak musí bojovat s údajnými pravými vlastníky, aby si obraz mohla nechat. Zároveň se díky Liv dozvídáme, jak vlastně dopadl příběh Sophie.

Sophie byla skvělá hrdinka, nebojácná, odvážná, nebála se postavit ani Němcům a bojovala za to, čemu věřila a co milovala. Aby byla schopna znovu spatřit svého manžela, byla ochotna udělat cokoliv, klidně i riskovat svůj život a spřáhnout se s Němci. Bylo jí jedno, co si o ní lidi myslí, hlavně když ona jde za tím, v co věří. Tohle jsem na ní neskutečně obdivovala. Ačkoliv si to nerada přiznávám, dost část mi záleží na tom, co si o mně lidi myslí, ale snažím se to změnit.

Liv je na tom podobně jako Sophie, taky bojuje za to, čemu věří a miluje, i když by mohla přijít úplně pro všechno a celý svět se obrátil proti ní. Musí zjistit, kde leží pravda a co stojí za to obětovat. Obě ženské postavy v této knize se mi opravdu líbily a částečně jsem byla schopná se s nimi ztotožnit.

Jak příběh Liv, tak i Sophie je plný lásky, ztrát, víry a spousty dalších věcí. Donutí vás to přemýšlet nad tím, co je v životě skutečně důležité, a za co byste byli ochotni bojovat. Pro mě byla tahle kniha neskutečně silná a emotivní, ale i přesto mi tam něco chybělo. Možná to je tím, že po Než jsem tě poznala už nic nebude tak dokonalé, nevím. Každopádně vám knihu doporučuju přečíst, protože je úžasná a čtyři hvězdičky je pořád krásné hodnocení.

Moje hodnocení:
4/5

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts