The Glittering Court (Richelle Mead) - Book Review

6/08/2016 03:16:00 odp.

Původní název: The Glittering Court
Český název: -
Autor: Richelle Mead
Počet stran: 403
Jazyk: Angličtina
Formát: E-book
Nakladatelství: Razorbill
Překlad: -
Rok vydání: 2016
Žánr: young adult, dívčí romány, dystopický román,
Oficiální anotace (EN): For a select group of girls, the Glittering Court offers a shot at a life they've only ever dreamed of, one of luxury, glamour, and leisure. To high-born Adelaide, whose wealthy family is forcing her into a loveless marriage, the Glittering Court represents something else: the chance to chart her own destiny, and adventure in an unspoiled, prosperous new land across the sea.

After a chance meeting with the dazzling Cedric Thorn, Adelaide poses as a servant to join the crop of impoverished girls he promises to transform into proper ladies. But her familiarity with upper class life comes with a price: she must hide her identity from her new friends, mysterious refugee Mira and fiery former laundress Tamsin, and most importantly, from Cedric himself-even though she's falling in love with him.

Everything begins to crumble when Cedric discovers Adelaide's ruse, and she catches the eye of a powerful young governor, who wants her for a wife. She didn't leave the gilded cage of her old life behind just to become someone else's property. But nothing is as daunting-or as wonderful-as the potent, forbidden attraction simmering between Adelaide and Cedric. One that, if acted on, would make them both outcasts in a wild, dangerous, uncharted world, and possibly lead them to their deaths.


 Moje recenze: Jako správné fanynce Richelle mi tahle kniha nemohla ujít, těšila jsem se na ni několik měsíců. Vlastně od doby, kdy bylo oznámeno, že vyjde, což bylo tuším někdy loni, možná na podzim? Nejsem si jistá. Každopádně to už je pár měsíců. Proto je pochopitelné, že jsem se do ní pustila praktiky okamžitě. Ačkoliv jsem samozřejmě četla anotaci, nějak jsem si pořád neuměla představit, jak ta kniha bude vypadat. Má se jednat o trilogii, přičemž každá kniha se bude zabývat jinou postavou a až po přečtení všech tří knih bude mít kompletní obraz toho, co se vlastně stalo. Zní to zajímavě, že? Tak se pojďme podívat, jak to funguje v praxi.

Co musím zmínit hned na začátku je, že kniha je neskutečně rychlá. Sotva začnete číst a najednou zjistíte, že všechny věci, které jste od knihy očekávali, se už staly. Na jednu stranu to bylo super, protože kniha se tím pádem stala docela nepředvídatelnou, ale na druhou stranu se toho občas dělo opravdu moc a člověk to pak nestíhá sledovat. Takže záleží na tom, jestli upřednostňujete velkou akci, nebo chcete čas na rozkoukání.

V prvním díle je tedy hlavní postavou Adelaide, které je domluvený sňatek s mužem, kterého si nechce vzít. Takže když po příjezdu Cedrika spatří možnost, jak se vyvléknout ze svatby, odjede v utajení na Třpytivý dvůr, kde jsou všemožné dívky vzdělávány a "převychovány", aby se z nich staly dokonale reprezentativní dámy a mohly se vdát za muže z vysokých kruhů.

Musím přiznat, že koncept mi přijde mírně nelogický. Adelaide se nechtěla vdát za muže, kterého nezná a nemiluje, tak odjela na dvůr, kde ji čeká skoro to samé? To moc nechápu. Jako jo, rozdíly tam jsou a ony si vlastně vybírají samy, ale kdyby náhodou nebylo z čeho vybírat? Vdát se musí, takže by dopadla stejně, možná ještě hůř. S celým konceptem dvoru jsem měla chvíli problém a nedokázala jsem se rozhodnout, jestli se mi líbí, nebo ne. Nakonec jsem došla k závěru, že asi jo, protože přece jenom nabízí těm dívkám možnosti, o jakých by se jim jinak ani nesnilo, takže i ony z toho něco mají a manžely si posléze vybírají samy, takže se úplně o domluvené sňatky nejedná.

Postavu Adelaide jsem měla ráda, podle mě se velmi rychle dostala do situace, byla soběstačná, rozumná, dokázala si stát za svým a nebála se pomoct lidem, na kterých jí záleží. Přesto musím říct, že jsem čekala něco víc, protože postavy Richelle jsem většinou neuvěřitelně propracované a po všech směrech úžasné. Přičítám to tomu, že v rámci příběhu neměla tolik prostoru k vývoji postav. Druhou důležitou postavou je Cedrik Thorn, díky kterému se vlastně všechno stalo. Ten se od začátku choval velice galantně, protože na sebe bral celkem velké riziko, ale ani přesto Adelaide neprozradil. U Cedrika mám naopak pocit, že k vývoji jeho charakteru došlo. Nebudu vám říkat jak, protože bychom se dostali do míst, kde se dostat nechci, ale věřte mi, že ten vývoj tam je.

Důležité byly i Mira a Tamsin, kamarádky Adelaide a další dívky na dvoře, ale o těch jsem se toho tak moc nedozvěděli, protože právě o nich budou další dva díly, takže většina jejich dějové linie netýkající se Adelaide zůstala zatajena a dozvíme se ji teprve později. Ale můžu říct, že jsem je měla obě ráda, ačkoliv Tamsin mi občas lezla dost na nervy, uměla být taková otravná a sobecká.

Ačkoliv jsem na knize našla několik chybiček, i přesto můžu říct, že jsem si čtení užila a těším se na další díly, protože se dozvíme věci, které byly v této knize vynechány. Pokud máte rádi Richelle, tak je snad skoro povinnost si tu knihu přečíst. Bývá to přirovnána k Selekci, no já jsem tam moc podobností nenašla, ale tak lehce to asi na stejném principu funguje. Myslím, že v té knize se toho odehraje tolik, že si tam každý najde něco, co ho zaujme, ale pokud máte rádi romány z aristokratických kruhů, tak to bude pro vás to pravé.


Moje hodnocení:
4/5

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Upřímně nevím, co si o ději knihy mám myslet, zní to trochu nelogicky. Nejdřív přečtu VA a pokud se mi bude líbit, tak zkusím TGC.

    OdpovědětVymazat

Popular Posts