Summer Book Recommendations

6/17/2016 06:10:00 odp.


Ahoj, vítejte u nového článku. Dneska pro vás mám něco, co jsem připravovala několik dní, protože to bylo docela náročné. Jedná se o moje doporučení letní četby. Možná si říkáte, co je na tom těžkého? Tak řekněme, že už jenom vybrat ty knížky byl oříšek a zpracování celého článku mi trvalo neskutečně dlouho. Knížky, které jsem vybrala, nejsou všechny vyloženě letní, některé se ani neodehrávají v létě, ale jsou to většinou romantické knihy, které jsou ideální na léto, když si chcete někam lehnout k bazénu a něco si přečíst, protože kniha o profesionálních zabijácích asi není to pravé ořechové. Jsem si taky vědoma toho, že existují vhodnější knihy, ale vybírám z toho, co jsem já sama četla. Tak teď už jsem to snad celé obkecala a můžeme se pustit do toho.


Původní název: The Chronicles of Narnia
Český název: Letopisy Narnie
Autor: C.S. Lewis
Jazyk: Čeština, Angličtina
Žánr: Sci-fi a fantasy, Pro děti a mládež

Oficiální anotace (CZ): Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte s námi do země zázraků a kouzel - do Narnie! Sledujte příběh sourozenců Petra, Zuzany, Edmunda a Lucie v zemi obrů, trpaslíků, kentaurů a dalších tajemných bytostí, zakletých Bílou čarodějnicí. Dokážou s pomocí moudrého a zároveň strašlivého lva Aslana zlomit její temnou nadvládu?

Proč knihu číst: Letopisy Narnie určitě všichni znáte a pokud ne, styďte se (to byl jenom vtip, nebojte se). Ano, sice se jedná v podstatě o dětské knihy, ale to je i Harry Potter a nikomu nám to nevadí, nebo jo? A letní prázdniny jsou skvělá příležitost si celou sérii znovu přečíst, popřípadě přečíst poprvé, pokud jste se k tomu ještě nedostali. Ano, fantasy není úplně tradiční letní žánr, ale věřím, že letopisy Narnie jsou výjimka a léto je na tuto sérii ideální.

Původní název: Confessions of a Shopaholic
Český název: Báječný svět shopaholiků
Autor: Sophie Kinsella
Jazyk: Čeština, Angličtina
Žánr: Román, contemporary

Oficiální anotace (CZ): ALKOHOLIK nemůže žít bez pití, WORKOHOLIK bez práce a SHOPAHOLIK bez nákupů! Rebecca Bloomwoodová, mile praštěná hrdinka této knihy, je přímo živoucím důkazem shopaholika. Radí lidem, jak nakládat s penězi, ale sama vězí po uších v dluzích. Nedělá totiž nic jiného, než vášnivě nakupuje. Pracuje jako redaktorka v nepříliš známých novinách zaměřených - ta ironie! - na spoření, investování a vůbec rozumné nakládání s financemi. Pokud ale Rebecca něco zoufale neovládá, pak je to právě hospodaření s penězi. Nemůže sedět v kanceláři, aniž by přitom nemyslela na nákupy, nemůže jít po ulici, aby nevešla do obchodu, a nemůže do něho vstoupit, aby něco nekoupila. A protože se jí nadevše líbí pěkné věci a prahne po oblečení světových značek, není divu, že její úvěry a dluhy rostou do nebe a poštovní schránka přetéká stále výhrůžnějšími upomínkami. Začarovaný kruh lží a beznaděje, z něhož zdánlivě není úniku, se rozšiřuje. Nakonec pomůže nečekaná náhoda. Stačí jeden článek v celostátních novinách, jedno šokující pozvání do televize a jeden nepřítel, z něhož se náhle vyklube nejlepší přítel. Vlastně "přítel" možná není to nejlepší slovo Když totiž dotyčný gentleman konečně pozve Rebeku na večeři, oba zjistí, že čistě náhodou

Proč knihu číst: Příběh Becky Bloomwoodové je přesně to, co člověk na léto hledá - odpočinkové čtení, u kterého se zasmějete, přečtete to za chvíli a nemusíte se tam vypořádávat se závažnými tématy. Sice je to série, která má 8 díl§ a ani já sama jsem ji ještě nedočetla, ale léto je ideální čas se do ní pustit, protože se nemusíte bát, že se díky škole v sérii ztratíte a nebudete mít čas ji dočíst.

Původní název: The DUFF: Designated Ugly Fat Friend
Český název: Otka: Ošklivá tlustá kamarádka
Autor: Kody Keplinger
Jazyk: Čeština, Angličtina
Žánr: Pro děti a mládež, Dívčí romány, contemporary

Oficiální anotace (CZ): Sedmnáctiletá Bianca Piperová je cynická a loajální a zdaleka si nemyslí, že je mezi svými kamarádkami ta nejkrásnější. Je taky moc chytrá na to, aby skočila na lep sladkým řečičkám školního hezouna Wesleyho Rushe. Bianca ho vlastně nenávidí. A když jí dá tu nepěknou přezdívku, vychrstne mu colu přímo do obličeje. Ale doma to teď nestojí za nic a Bianca touží po rozptýlení. Což dopadne tak, že Wesleyho políbí. A co hůř, líbí se jí to! Při pokusu se z toho nějak vykroutit se z ní a jejího úhlavního nepřítele stanou "kamarádi s výhodami". Což se samozřejmě brutálně nevydaří. Wesley neumí moc naslouchat a jeho život taky stojí za starou belu. A Bianca si s hrůzou uvědomí, že do kluka, kterého nenáviděla, začíná být trochu zamilovaná.

Proč knihu číst: The Duff patří mezi mé letošní favority. Knížka je úžasné roztomilá, ale na druhou stranu docela drzá. Je to tak návykové, že jakmile se do toho začtete, nebudete umět přestat. Sice se jako ty předchozí neodehrává v létě, ale nám jde přece hlavně o tu zamilovanou romanci no a tu tahle kniha svým způsobem má.

Původní název: The Selection
Český název: Selekce
Autor: Kiera Cass
Jazyk: Čeština, Angličtina
Žánr: Pro děti a mládež, Dívčí romány, Sci-fi a fantasy

Oficiální anotace (CZ): Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu.
Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala - a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.

Proč knihu číst: No jo, já vím, tohle taky není typické letní čtení, ale já jsem si to nemohla odpustit. Opět se budu opakovat, ale léto je ideální doba přečíst série, které na vás už dlouho čekají, protože se nemusíte bát, že se s tím díky škole budete patlat několik měsíců a nakonec vlastně zapomenete, o čem celá série je. Navíc se jedná o sérii, které je vydaná celá, takže se nemusíte bát dlouhého čekání. Knih je venku v angličtině 5, v češtině teda jenom 4, ale kdo si to bude chtít hodně dočíst a nečekat na vydání, anglickou verzi má k dispozici. Pokud mě trošku znáte, tak víte, že Selekce miluju a patří mezi knihy, které bych mohla číst pořád dokola. Dokonce ji miluju tak moc, že nevidím všechny ty chyby, které ostatní vidí na Americe a Maxonovi (jako já chápu, co všem vadí, ale já se na ně za to prostě zlobit nemůžu, jsou to moje zlatíčka).

Původní název: Me Before You
Český název: Než jsem tě poznala
Autor: Jojo Moyes
Jazyk: Čeština, Angličtina
Žánr: Román, contemporary

Oficiální anotace (CZ): Louisa Clarková je obyčejná dívka žijící mimořádně obyčejným životem. Má ráda svou práci v bistru, svého dlouholetého přítele a svět, který končí s hranicemi malého rodného městečka. Svůj život by za nic nevyměnila. Když však bistro zavřou, Louise měnit musí. Svět Willa Traynora naopak žádné hranice nemá. Je to svět adrenalinu, velkých obchodů i peněz, svět možností bez omezení. Will svůj život miluje. Když ho však nehoda upoutá na kolečkové křeslo, ví, že už ho nebude moci žít jako doposud. Jen těžko si lze představit více nesourodou dvojici než náladového a depresivního Willa a jeho novou optimistickou a upovídanou ošetřovatelku Louise…

Proč knihu číst: Dobře, tady si asi trošku pobrečíte, ale tohle je jedna z nejromantičtějších knížek, jaké znám (a já jich teda znám hodně). Ačkoliv já mám na léto hodně nabitý čtecí program, sama bych si knihu chtěla znovu přečíst, protože je úžasná, smutná, emotivní, naučná a spoustu dalších věcí. Takže si nakupte zásobu kapesníčku a směle do toho.

Původní název: Hopeless
Český název: Bez naděje
Autor: Colleen Hoover
Jazyk: Čeština, Angličtina
Žánr: Román, contemporary

Oficiální anotace (CZ): Je lepší zjistit pravdu, nebo věřit lžím?
Když se sedmnáctiletá Sky seznámí s Deanem Holderem - možná jediným klukem, jehož provází ještě horší pověst než ji - něco se v ní změní. S ním poprvé ucítí něco, co v ní všechny povrchní známosti předtím probudit nedokázaly.
Holder ji uchvátí i vyděsí už během prvního setkání, ale hlavně ji dokáže probrat z citové otupělosti, kterou už začala považovat za součást své povahy. A vyvolat v ní vzpomínky na minulost... vzpomínky tak bolestné, že by si přála nechat je dál hluboko pohřbené.

Proč knihu číst: Colleen Hoover a její knihy tady samozřejmě nemůže chybět. Kniha Bez naděje je jeden z mých favoritů loňského roku. Tématika opět není moc letní, ale i přesto si myslím, že se sem hodí. Opět hodně emotivní příběh, který vás přinutí myslet, ale i to je čas od času při čtení důležité, i když je léto a vy chcete váš mozek co nejvíce vypnout. U téhle knihy vám to ani vadit nebude, věřte mi.

Původní název: To All the Boys I've Loved Before
Český název: Všem klukům, které jsem milovala
Autor: Jenny Han
Jazyk: Čeština, Angličtina
Žánr: Román, contemporary, Pro děti a mládež, Dívčí romány

Oficiální anotace (CZ): Milostné dopisy mají mnoho podob. Lara Jean nikdy žádný nedostala, ale pár už jich napsala - na rozloučenou. Lara žádnému klukovi nedala najevo, že se do něj zamilovala. Místo toho mu napsala dopis o tom, jak se cítí, pečlivě ho zapečetila a schovala do krabice pod svou postelí. Ale jednoho dne dopisy z krabice zmizí a Lara zjistí, že je někdo rozeslal. A najednou musí čelit všem svým pocitům, které před světem - a hlavně přímo před adresáty - pečlivě ukrývala! A jak se postupně vyrovnává s minulostí, zjišťuje, že něco dobrého to rozeslání dopisů přece jen přineslo.

Proč knihu číst: O příběhu Lary Jean jste už ode mě slyšeli, na obě knihy jsem psala recenzi. Roztomiloučká knížka, která vás zahřeje u srdíčka, ale na druhou stranu u ní asi dostanete hlad (protože Lara Jean neustále peče). Ideální kniha, se kterou si lehnete někde na lehátko na pláži/zahradě. A to se ani nemusí odehrávat na pláži.

Původní název: What I Thought Was True
Český název: Čemu jsem věřila
Autor: Huntley Fitzpatrick
Jazyk: Čeština, Angličtina
Žánr: Román, contemporary, Pro děti a mládež, Dívčí romány

Oficiální anotace (CZ): Gwen Castleová si vždycky představovala, jak jednoho krásného dne opustí ostrov, na kterém vyrůstala. Ostrov, kde se mimo letní sezonu nic zajímavého neděje, kde potkává stále ty samé tváře a kde se nic neutají. Ovšem toto léto bude vše jinak, protože na ostrov přijíždí na letní brigádu Cassidy Somers, kluk, kterého Gwen nechtěla už nikdy vidět. Zatímco on je neuvěřitelně pohledný a pochází z bohaté rodiny, její rodiče se celý rok dřou, aby dokázali splatit účty za léčbu Gwenina bratra. Zdá se, že nemohou být odlišnější - navíc mezi nimi jako bouřkový mrak visí událost, která se stala na jaře a na niž by Gwen nejraději zapomněla. Ale společná brigáda a dlouhé léto dokáží zázraky.

Proč knihu číst: Spusťte fanfáry, protože Ella se konečně vytasila s knihou, která se odehrává v létě. Hurá! Ano, četla jsem něco s vyloženě letní tématikou a dokonce vám to můžu doporučit, takže tady to je. Hlavní hrdinka vás sice možná bude občas docela otravovat, zato hlavní hrdina vám to plně vynahradí. To vše se odehrává na ostrově v období letních prázdnin. Takže kdo jde začít číst?

Původní název: Fangirl
Český název: Fangirl
Autor: Rainbow Rowell
Jazyk: Čeština, Angličtina
Žánr: Román, contemporary, Pro děti a mládež, Dívčí romány

Oficiální anotace (CZ): Ačkoli jsou až na fyzickou podobu každá úplně jiná, Cath odjakživa sdílela se svým dvojčetem Wren všechno: oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Jenomže teď obě nastupují na vysokou školu a Wren poprvé nechala Cath na holičkách - nechce s ní bydlet na koleji.Potíž je v tom, že Cath na rozdíl od sestry není právě společensky zdatná. Jejím přirozeným prostředím je internet, kde se nemusí nikomu dívat z očí do očí a kde tisíce fanoušků nadšeně čtou její povídky ze světa Simona Snowa. A to je svět na hony vzdálený bludišti školních budov, v němž číhají nástrahy v podobě všech možných fobií, děsivých spolubydlících s neodbytnými kamarády a profesorek tvůrčího psaní, které o fanfikcích nechtějí ani slyšet. Co ale Cath zbývá než zachovat klid a nedat se?

Proč knihu číst: Další z mé sbírky roztomilých příběhů (jiný bych vám sem ani nedala, že ano). Fangirl miluju už z toho důvodu, že Cath mi je hodně, ale opravdu hodně podobná. Jen ona teda píše povídky, já jsem spíš na ten blog. Ale jinak bych docela dost dobře mohla nahradit její dvojče Wren. Věřím, že postava Cath si najdete zalíbení u mnoha čtenářů, navíc je to další romantický příběh, který si chce každý v létě přečíst.

Původní název: Anna and the French Kiss
Český název: Polibek pro Annu
Autor: Stephanie Perkins
Jazyk: Čeština, Angličtina
Žánr: Román, contemporary, Pro děti a mládež, Dívčí romány

Oficiální anotace (CZ): Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti. A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala…

Proč knihu číst: Proč? Protože Francie, protože francouzština, protože Étienne St. Clair. Je nutné pokračovat? Konec knihy se odehrává v blízkosti léta, takže i tu letní tématiku tady máte. Pro mě je to úžasná knížka, kterou bych si nejradši hned teď přečetla znovu (a možná to taky udělám). Pokud jste aspoň trošku jako já, tak to budete hodně prožívat - stěžovat si na blbost postav, culit se jak debil a dramaticky vzdychat. Jo, i takhle se dá číst.

Původní název: Ugly Love
Český název: Odvrácená tvář lásky
Autor: Colleen Hoover
Jazyk: Čeština, Angličtina
Žánr: Román, contemporary

Oficiální anotace (CZ): Neptej se na minulost a nepočítej s budoucností... Dvě jasně daná pravidla. Jak dlouho ale můžou fungovat v lásce?

Když se vysokoškolačka Tate Collinsová na čas přestěhuje ke svému staršímu bratrovi a seznámí se s jeho kamarádem, pilotem Milesem Archerem, není to rozhodně láska na první pohled. Není to dokonce ani přátelství, jen vzájemná prudká a neovladatelná touha. Miles kupodivu váhá déle než Tate, ale nakonec i on potlačí svoje zábrany. Už po prvním milování je zřejmé, že fyzicky si oba dokonale vyhovují. Oboustranná domluva zní jasně: on o lásku nestojí, ona na ni nemá čas, takže zůstanou jen u sexu. Jenže Tate brzy zjišťuje, že chce se záhadným, uzavřeným a posmutnělým Milesem prožít mnohem víc. Že chce porušit obě jeho pravidla: neptat se na minulost a nepočítat s budoucností. Jenže Miles sám už si není jistý, jestli je dokáže dodržet. Protože láska je silnější než pravidla, sliby a odhodlání. I když její odvrácená tvář je tak děsivá…

Proč knihu číst: Opět kniha, se kterou jsem vás nedávno seznámila pomocí recenze. Tahle knížka nepatří vyloženě mezi ty "roztomilé", ale má spoustu romantických momentů, které se na léto hodí. A upřímně si nepamatuju, v jakém období se odehrává, klidně to mohlo být léto. Každopádně si myslím, že bude bavit spoustu čtenářů a pokud se do ní začtete, nebudete moct přestat.

Původní název: Girl Online
Český název: Girl Online
Autor: Zoe Sugg
Jazyk: Čeština, Angličtina
Žánr: Román, contemporary

Oficiální anotace (CZ): Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog o svém každodenním životě - o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí. Když ji na školním představení potká ten ,,největší trapas", který díky internetu uvidí ,,celý svět", a situace začne být na všech frontách na pováženou, rodiče ji vezmou na pár dnů do New Yorku. A tam Penny potká Noaha: úžasného charismatického muzikanta, kterému se prostě nedá odolat. A vůbec poprvé v životě se doopravdy zamiluje. A jak jinak (je přece blogerka!), o své pocity se upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu. Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina - a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům.

Proč knihu číst: Tady jdu hodně proti proudu, protože většinou jsem četla negativní recenze, ale s těmi já moc nesouhlasím. Ano, není to originální a ano, je to předvídatelné. Jo a navíc se to odehrává na částečně na Vánoce (fakt skvělá volba Ello, smekám), každopádně to přečtete za pár hodin, občas se u toho budete přiblble usmívat a pak se s tím schováte do kouta, protože to najednou bude vaše guilty pleasure. Ale nebojte, nebudete v tom sami. Fakt to aspoň zkuste a třeba jako já zjistíte, že se vám to líbí.

No, konečně jsme se všichni dostali na konec článku. Jak sami vidíte, můj pojem "letní čtení" nespočívá až tak v letní tématice (ta je tam jenom jednou, chudinka osamělá), ale spíš v těch romanťárnách. Je to i z toho důvodu, že já sama jsem moc letních knížek nečetla a pokud jo, tak si to buď nepamatuju, nebo mě tolik neoslovily, tak vám je přece nebudu doporučovat, že? Každopádně bych si nějakou chtěla ještě přečíst, takže pokud se mi to povede, tak se třeba v průběhu prázdnin objeví druhá část. Pokud vás nějaká knížka z mého výběru zaujala a chcete si ji přečíst, tak mi dejte vědět v komentářích. A pokud pro mě máte nějaké nápady na letní knížky, sem s nimi, ráda si nechám poradit.

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Knížku od Huntley mám v seznamu taky, ale The Boy Most Likely To, takže tuhle si musím přidat. :) Jinak máš tam chybu v českém názvu.

    Já jsem si napsala můj letní seznam na papír, který jsem samozřejmě ztratila :D Ale bylo tam On the Fence, Fifteenth+ Sixteenth Summer (už pořádně nevím, co to má být a proč to mám v TBR, ale má to v názvu léto :D), The Season of You & Me a určitě ještě něco. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za upozornění, už jsem to opravila :)

      Měla bys zkusit psát si seznamy do počítače, takhle je neztratíš, pokud si je teda omylem nevymažeš :D

      Vymazat
    2. Seznamů v počítači mám plno, ale všechny jsou různé rozházené a mají divná jména, takže na papír je to lepší. A už jsem ho našla :D

      Vymazat
    3. Tak to jsem ráda :D. Já mám většinu seznamů v počítači, abych je měla vždycky hezky po ruce a přehledné :)

      Vymazat
  2. Skvelý článok a vybrala si skvelé knihy, čítala som skoro všetky okrem Narnie :) :D

    OdpovědětVymazat

Popular Posts