May 2016 in Books

6/03/2016 09:43:00 odp.


Ahoj, vítejte u nového článku. Ačkoliv knižní shrnutí za duben tu bylo docela nedávno, už tady máme další, tentokrát květnové. Poslední dobou ten čas hrozně rychle utíká, to bude tím, že ještě stále mám zkouškové, takže to jde hrozně rychle. I díky tomu jsem toho v květnu na své poměry přečetla velice málo, pouze 9 knih. Nejsem na to zrovna pyšná, ale co si budeme povídat, zkoušky bohužel mají přednost, a kdybych spočítala, kolikrát jsem přečetla studijní materiály, asi bychom se divili. Takže i těch 9 knih je slušný výkon.


1. Northangerské opatství, Jane Austen - První kniha byla ještě do školy a jedná se o další román Jane Austenové. Nebudu lhát, sáhla jsem po ní, protože je docela krátká (na poměry jiných knih). Potřebovala jsem ještě přečíst nějakou knihu na britskou literaturu. Ne že bych tam nějakou nedokázala narvat, ale úplně se mi tam nechtělo cpát další Harry Pottery (jak smutné), sérii Shopaholic nebo nedej bože 50 odstínů šedi (i když to bych asi raději celý týden nespala a četla, než abych to tam zařadila). Abych se vrátila ke knize, tak mě hodně zaujala, sice Pýcha a předsudek u mě stále vede, ale i tak to bylo zábavná a velice zajímavé. Má tedy 208 stran a četla jsem ji 5 dnů (30. dubna - 4. května)

2. A Court of Mist and Fury, Sarah J. Maas - Moje nová nejoblíbenější kniha. Asi. Minimálně nejlepší kniha, co jsem zatím letos četla. Ještě pořád jsem se úplně nevzpamatovala a stále trpím book hangover. Ach. Můj. Bože. (ne, vůbec si nehraju na Janice). Při troše štěstí bude brzo recenze, samozřejmě i v prvním díle a už teď říkám, že asi úplně konstruktivní nebude, protože RHYSAND! Má to 640 stran (a vůbec bych se nezlobila, kdyby byla delší. 2000 stran je ideální) a četla jsem ji 6 dní (ano, stydím se, ale já za to nemůžu, to ty zkoušky (5. - 11. května)

3. Vypravěčka, Jodi Picoult - Na vzpamatování z ACOMAF jsem si vzala Vypravěčku, což byl nečekaný úlovek v knihovně. To si tak prohlížíte regály, najednou uvidíte knížku a řeknete si: "Jé, o té jsem slyšela. Tak já si ji vezmu, no a co, že mám v TBR 600 knih a tahle tam není". Ano, přesně tohle se stalo. Ale když jsem ji tam tak viděla, tak jsem ji tam prostě nemohla nechat a navíc jsem začala být zvědavá. Bylo to zajímavé čtení, sice mám od Jodi oblíbenější knihy, ale tak bylo to docela fajn. 512 stran jsem četla 4 dny (12. - 15. května)


4. Dívka, již jsi tu zanechal, Jojo Moyes - Po úspěchu Me Before You jsem sáhla po další knize od Jojo. MBY to sice není, ale opět to je hodně emocionálně napjatá kniha a nebudu lhát, trošku jsem si u ní pobrečela. Jak to ti lidí dělají, že dokážou psát takové knihy? 432 stran jsem četla 3 dny (16. - 18. května)

5. Zmizelá, Gillian Flynn - Dalším nečekaným úlovkem v knihovně byla Zmizelá. Tohle je ovšem kniha, na kterou se už pár let chystám a navíc jsem ji měla i na seznamu knih, které chci letos přečíst. Bohužel musím říct, že za mě trošku zklamání. Psychologická stránka knihy byla naprosto geniální, autorka to měla skvěle promyšlené, ale asi jsem čekala trošku víc, některé části byly nudné a ten konec za mě takový nijaký. Ale i tak Gillian obdivuju za to, že něco takového dokázala vymyslet a napsat. 528 stran jsem četla 5 dnů (18. - 23. května)

6. Láska na zavolanou, Sophie Kinsella - Potřebovala jsem nějakou nenáročnou, oddechovou knihu, tak jsem sáhla po další Kinsellovce. Účel splnila, bavila jsem se, ale jediný problém, který u Sophie začínám mít, je stereotyp postav. Nemůžu si pomoct, ale všechny ženské postavy jsou kopií Becky Bloomwoodové (nebo ona je jejich kopií, záleží na časové posloupnosti) a všechny mužské postavy zas jako kdyby z oka vypadli Lukovi. Ale jinak to je zábavné, vtipné a nenáročné čtení, takže si zas tak moc nestěžuju. 344 stran jsem přečetla za 2 dny (23. - 24. května)


7. To nejlepší z nás, Nicholas Sparks - Jak se tak dívám, tak v květnu jsem četla skoro samé knihy pro dospělé. Opět jsem sáhla po knize Nicholase Sparkse, protože ačkoliv jsem jich už četla hodně, všechny ještě zdaleka ne (a můžu prozradit, že doma už na mě čeká další). U této jsem viděla film, ale tak nějak jsem zapomněla, jak to skončí a vzpomněla jsem si dost pozdě, takže jsem vůbec nebyla psychicky připravená (teda ne že by mi ta příprava mohla pomoct, ale stejně). Budu se opakovat, ale další geniální kniha, kterou miluju. 303 stran jsem četla 3 dny (25. - 27. května)

8. Harry Potter a relikvie smrti, J.K. Rowling - V rámci re-readingu Harryho mi ještě chyběla jedna kniha, Relikvie smrti, tak jsem se do ní pustila. Co k tomu říct - je jedno, že už jsem to četla několikrát, ale Bitvu o Bradavice prostě nezvládám. Vážně musela Rowlingové zabít tolik postav? Vážně? Poslední díl má 627 stran, četla jsem ho 4 dny (28. - 31. května)

9. Na křídlech, Annie Dalton - Tak aby to nebyly samé knihy pro dospělé, tak jsem se pustila do jedné dětské, respektive je to teda "vyšší stupeň základní školy", což zní sice divně, ale tak nějak to je. Tuhle andělskou sérii jsem četla, když mi bylo tak 10?, ale ne všechny díly, tak to teď chci dohnat. První díl má 107 stran, četla jsem ho jeden den (31. května)


Jak se na to tak dívám, tak sice těch knih je jenom 9, ale na druhou stranu jsou to docela tlusté bichle, takže to není tak hrozné. Dohromady jsem přečetla 3701 stran, což je docela velké číslo (zajímalo mě to, proto jsem to sečetla, ale každý měsíc to asi dělat nebudu. Nebo byste chtěli?). Jaké knihy jste v květnu četli vy?

You Might Also Like

1 komentářů

Popular Posts