30 Days Book Challenge - Day 24: A book that you wish more people would’ve read

3/25/2016 10:09:00 odp.


Day 24: A book that you wish more people would've read (Kniha, kterou hceš, aby četlo více lidí) - 13 Reasons Why

13 Reasons Why nebo v češtině 'Proč? 13x proto' je kniha Jaye Ashera, která se zabývá sebevraždou mladé dívky Hannah Bakerové a jejími důvody, proč to udělala. Hannah před svou msrtí nahraje 13 audiokazet, které pošle 13 lidem a každá kazeta je o jednom člověku, který měl něco společného s její sebevraždou. 13 kazet, 13 lidí, 13 důvodu, proč to udělala. Naprosto skvělá kniha, úžasně sepsaná a hlavně hodně pravdivá. Ukáže vám, že někdy člověku ublížíte a ani si to nemusíte uvědomit a že stačí dle vašeho názory maličkosti, abyste někoho ranili. Bohužel mám pocit, že tuto knihu moc lidí nezná, hlavně pak u nás. Asi za to může česká obálka, protože ta vypadá jak z románu pro 12leté holky, ale jak sami vidíte, opak je pravdou. Původní obálka je podle mě mnohonásobně lepší a dost dobře vystihuje část pointy knihy.

Já sama jsem tuto knihu četla už několikrát, protože je podle mě prostě skvělá, ale bohužel neznám nikoho dalšího ve svém okolí, kdo by ji četl, nebo aspoň znal, což je velká škoda, protože si zaslouží mnohem více pozornosti, než se ji dostává. Loni sice Netflix oznámil, že podle knihy natočí seriál, ale jestli si opravdu Hannah bakerovou zahraje Selena Gomez, jak to mělo být v případě filmu, tak to moc dobře nedopadne. Takže doufám, že zůstane jenom u pozice producentky. Každopádně všem doporučuju, aby si tuto knihu přečetli, orpavdu to stojí za to.

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts