30 Days Book Challenge - Day 08: Most overrated book

3/09/2016 09:27:00 odp.


Day 08: Most overrated book (Nejvíce přeceňovaná kniha) - 50 odstínů šedi

Jestli jsem u minulé otázky váhala, tak tady mě odpověď napadla hned. Sice v dnešní době už naštěstí spousta lidí pochopila, že 50 odstínů šedi je příšerná kniha, bohužel stále ze všech stran slýchám o tom, jak je to úžasné a jak se to lidem líbilo. Musím říct, že když to slyším, nejradši bych vraždila a mám velkou chuť se začít s tím člověkem hádat. Jo, já jsem člověk, který se snaží lidi neodsuzovat za jejich názory, ale když někdo tvrdí, že 50 odstínů šedi je nejlepší kniha, jakou kdy četl, je to hodně smutné, protože je vidět, že je to taky jedna z mála knih, které ten člověk za svůj život přečetl. Ze svého okolí jsem totiž vypozorovala, že lidé, kteří rádi čtou a něco málo už přečetli tuto knihu nenávidí, protože chápou, že kromě příšerného konceptu je ta kniha hrozně špatně napsaná. Naopak lidé, kteří za svůj život přečetli tak 5 knih tvrdí, že je úžasná, protože prostě nepoznají kvalitní knihu a nevidí tam ty chyby.

Jak jste si asi všimli, můj hlavní problém je, že E. L. James neumí psát. Prostě neumí a za tím si stojím. Nechápu, jak tohle mohl někdo vydat. Vlastně chápu, pro prachy, ale to to nemohli nějak předělat? To ta kniha neměla žádného editora? Já sice celým konceptem sice nesouhlasím a Annu bych za její chování nejradši vyfackovala, protože je naprosto degradující, nicméně chápu, co tím bylo myšleno a myslím, že s trochou úpravy (čtěte: s absolutním přepracováním knihy) by to mohlo být relativně dobré. Fajn, pokud lidé chtějí číst erotické romány, tak já jim v tom bránit nebudu, ani mi to nijak nevadí, ale aspoň by mohly mít nějakou kvalitu a ženskou hrdinku s charakterem. Jakýmkoliv.

Proč jsem tedy knihu četla, ptáte se? Abych to uvedla na pravou míru - četla jsem celou sérii. Včetně nedávno vydaného Greye. Jo, jsem šílenec. Na začátku jsem se prostě musela přesvědčit, jestli je ta kniha tak dobrá, jak všichni tvrdí. Záhy jsem se přesvědčila, že je neskutečně špatná, ale stejně jsem se čtením pokračovala, protože jsem doufala, že se to změní. Na konci prvního dílu se Annu konečně trochu projevila a já jsem začala doufat, že by se něco mohlo změnit, proto jsem se pustila do druhého dílu. Bohužel asi na třetí stránce jsem zjistila, že se všechno vrací do starých kolejí, možná je to ještě horší. Ale stejně jsem to četla dál a když už jsem přestala doufat, že se něco změní, říkala jsem si, že když už jsem tomu věnovala tolik času, mohla bych to aspoň dočíst a pak tu knihu v klidu nenávidět, protože mi nikdo nikdy nebude moct říct, že ji nemůžu soudit, když jsem nečetla celou série. Takže jsem to tedy dočetla. No a Greye jsem četla v naději, že se třeba Jamesová za tu dobu naučila psát. Nenaučila.

Dneska to je trošku delší, ale já jsem prostě msuela svoje pocity napsat. Jaká kniha je podle vás přeceňovaná?

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts