30 Days Book Challenge - Day 02: A book that you’ve read more than 3 times

3/03/2016 05:38:00 odp.


Day 02: A book that you've read more than 3 times (Kniha, kterou jsi četla více než 3x) - Harry Potter

Sice se může zdát, že při tom množství knih nemám čas číst znovu své oblíbence, ale opak je pravdou. Existují knihy, které bych mohla číst pořád dokola a nikdy by mě neomrzely. Po dlouhém váhání jaem vybrala Harryho Pottera. Ne tedy konkrétné díl, protože vždycky čtu celou sérii, ale můžete sem dosadit jakýkoliv díl a bude to fungovat.

Harryho Pottera jsem poprvé četla, když mi bylo tak 7 nebo 8 let, už si to nepamatuju přesně, ale od té doby ty knihy pravidelně čtu znovu, zrovna teď jsem u 5. dílu (Fénixův řád). Tyhle knihy můžete číst opravdu pořád, protože jsou tak skvěle napsané, že se budou líbit všem věkovým kategoriím. Nicméně mám zkušenosti, že pokud to někdo nečetl jako dítě a pustil se do nich až v dospělosti, ve spoustě případů si nedokázal ty knihy tolik zamilovat, což je logické, protože nikdy nesnil o tom, že mu přijde dopis z Bradavic, neprocvičoval si Expelliarmus s klackem ze stromu a nesebral rodičům metlu na zametání, aby si mohl zahrát famfrpál.

Můj nejoblíbenější díl z celé série je asi třetí (Vězeň z Azkabanu), přijde mi nejvíce propracovaný co se týče děje, navíc miluju Siriuse, Lupina a všechny postavy, které se nám představily. Naopak můj nejméně oblbíený je čtvrtý díl (Ohnivý pohár), ten děj mi přijde v mnoha ohledech trošku zbytečný, ale i tento díl mám ráda, taky ode mě dostal 5 hvězdiček, ale pokud bych si měla vybrat, který díl se mi líbí nejméně, tak rozhodně čtyřka a platí to i u filmu.

Co mě trošku mrzí je fakt, že ve chvíli, kdy jsem četla knihy už existovaly první filmy, takže co se týče vzhledu postav jsem byla vždycky ovlivněna filmem, takže Harryho si nedokážu představit jinak než jako Daniela Radcliffa, Hermiona je Emma Watson apod. Ráda si nejprve čtu knihy a pak se dívám na filmy, v tomto případě mi to moc nevyšlo, nicméně na tom tolik nezáleží, protože i kdybych při prvním čtení neznala herce, při dalším už bych stejně byla ovlivněna.

Jakou knihu jste vy četli hned několikrát? Dejte mi vědět v komentářích.

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts