Dorothy Must Die (Danielle Paige) - Book Review

9/28/2016 01:13:00 odp.

Původní název: Dorothy Must Die
Český název: -
Autor: Danielle Paige
Počet stran: 328
Jazyk: Angličtina
Formát: E-book
Nakladatelství: HarperCollins
Překlad: -
Rok vydání: 2014
Žánr: fantasy, young adult
Oficiální anotace (EN): I didn't ask for any of this. I didn't ask to be some kind of hero. But when your whole life gets swept up by a tornado-taking you with it-you have no choice but to go along, you know? Sure, I've read the books. I've seen the movies. I know the song about the rainbow and the happy little blue birds. But I never expected Oz to look like this. To be a place where Good Witches can't be trusted, Wicked Witches may just be the good guys, and winged monkeys can be executed for acts of rebellion. There's still the yellow brick road, though-but even that's crumbling. What happened? Dorothy. They say she found a way to come back to Oz. They say she seized power and the power went to her head. And now no one is safe. My name is Amy Gumm-and I'm the other girl from Kansas. I've been recruited by the Revolutionary Order of the Wicked, and I've been given a mission:

REMOVE
The Tin Woodman's heart,

STEAL
The Scarecrow's brain,

TAKE
The Lion's courage,

And then-

DOROTHY MUST DIE.

Moje recenze: O Dorotce jste mě už slyšeli mluvit několikrát, dlouho jsem se na tu knihu chystala a teď jsem ji konečně přečetla a přináším vám recenzi. Měla jsem vysoké očekávání a úplně do detailu se nenaplnily.

Jak už jste asi pochopili, hrozně se mi líbí ten koncept, Země Oz naruby. Celou dobu nevíte, komu můžete věřit, co je pravda a na co si dávat pozor, což je velice výjimečné. Když jsem ji začínala číst, měla jsem trošku jinou představu, ale nakonec se ukázalo, že je to trošku jinak, což mi ale nakonec nevadilo.

Jak už jsem zmínila, nejzajímavější je na knize asi to tajemno, protože nikdy nevíte, co se stane. Hlavní hrdinka Amy se mi moc líbila, byla dostatečně odvážná, odhodlaná a obětavá. Dorotka má být samozřejmě hlavní záporák, ale upřímně? Vůbec bych se nedivila, kdyby to nakonec byla úplně jinak, u téhle knihy člověk nikdy neví.

Hrozně se mi líbily čarodějnice, kouzly jsem posedlá od malička, takže i tohle mě hrozně lákalo a bylo skvělé, že jsme měli možnost poznat novou stránku "zlých" čarodějnic, ačkoliv jak jsem už řekla, člověk nikdy neví, co považovat za dobro, a co za zlo. Co když ani jedno vlastně neexistuje. Co když jedno nemůže existovat bez druhého?

Myslela jsem, že to bude trošku akčnější, ale zase chápu, že to byl úvodní díl, kde musí být vysvětlena spousta věcí, takže se na tu akci nedostane, ale i přesto znám knihy, které zvládají obojí, proto jsem byla malinko zklamaná, ale pevně doufám, že to další díly vynahradí. Ale když pomineme moje stěžování na nedostatek akce je kniha skvělé, je to výborně vymyšlené a já už se hrozně těším, co s Amy zažiju příště.

Pokud si často stěžujete na předvídatelnost knih, tak mi věřte, že tady si stěžovat nebude a rozhodně to je kniha pro vás. Ale myslím si, že tohle je kniha pro každého, není vyloženě druh čtenářů, kterému bych ji doporučila. Pokud vás zaujme anotace, tak se do ní rozhodně pusťte, stojí to za to.


Moje hodnocení:
4/5


You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts