November 2016 in Books

12/13/2016 10:55:00 odp.


Ahoj, vítejte u nového článku. Konečně jsem si našla čas, abych napsala knižní shrnutí za listopad. Sice jsem unavená, protože jsem celý víkend byla v práci, ale zase jindy si na to čas nenajdu, protože od zítřka se musím začít učit na zkoušku (stejně mi to nevyjde, ale snít můžu, ne?). Knížek to je za listopad opět docela dost, ale spousta z nich byla do školy. Nicméně mi jich stále ještě dost zbývá a něco mi říká, že je ani všechny nepřečtu a pomocníka mi bude dělat Strýček Google. Celkem tu za listopad mám 13 knížek, co je celkem dost, protože poslední dobou se mi ten čtecí průměr začíná snižovat. Zaprvé není tolik času a za druhé teď ani nemám tolik náladu číst, protože když se vrátím ze školy nebo z práce, tak můj mozek už většinou nefunguje a nad knížkami zásadně usínám. Ale pojďme se podívat, co se mi teda podařilo přečíst.


1. Cress, Marissa Meyer - První knihou v listopadu byla Cress, třetí díl Měsíčních kronik. Tohle je asi můj úplně nejoblíbenější díl, kvůli Cress a kapitánu Thorneovi. Ti dva spolu byli fakt boží, celkově se ten děj dost povedl, ale ti dva jsou prostě moji oblíbenci. 616 stran jsem četla 2 dny (31. října - 1. listopadu)

2. A Million Worlds with You, Claudia Gray - V listopadu vyšel závěrečný díl trilogie Firebird a já jsem si ho potřebovala okamžitě přečíst, protože druhý díl skončil cliffhangerem. Bylo to dobré zakončení, ale úplně jsem si z něj na zadek nesedla, spíš jsem čekala něco víc. Každopádně i tak super kniha. 336 stran jsem četla 3 dny (2. - 4. listopadu)

3. Na cestu, Terry Pratchett - Na cestu jsem četla do školy pro svůj seznam literatury. Je to taková krátká knížečka, která nebyla špatná, ale četla jsem teda lepší. Zajímalo by mě, jestli by se mi Zeměplocha líbila víc, někdy si musím nějaký díl přečíst. Jedná se o trilogie a je dost možné, že dočtu i zbývající dva díly, protože vymyšlené i napsané je to pěkně. 223 stran jsem četla 9 dnů (31. - října - 8. listopadu)


4. Winter, Marissa Meyer - No a samozřejmě jsem musela Měsíční kroniky taky dočíst. Závěr celé série byl úžasný, bylo tam tolik zvratů a akce a všeho možného. Celou sérii jsem si zamilovala, je prostě boží a všechny postavy jsou úžasný. A hlavně to bylo napínavé a fakt jsem nevěděla, jak to skončí. Za mě super a doporučuju přečíst. 635 stran jsem četla 5 dnů (3. - 8. listopadu)

5. November 9, Colleen Hoover - 9. listopadu jsem si samozřejmě musela přečíst November 9, protože kdy jindy ji číst, že? Jsem fakt ráda, že sjem to za ten den stihla. Ale ono to nebylo zas tak náročné, protože se to čte samo a kvůli Colleen je člověk ochotný nespat celou noc, jen aby to dočetl, protože fakt potřebujete okamžitě vědět, jak to dopadne. Naprosto dokonalá knížka, pro fanoušky Colleen povinnost. 320 stran jsem teda přečetla 9. listopadu

6. Mechanický pomeranč, Anthony Burgess - Hrozně se mi líbil nápad a provedení celého příběhu, ale samotný příběh už tolik ne. A zvlášť když jsem věděla, jak to skončí, tak mě to zas tolik nezaujalo. Každopádně překlad super, muselo to dát práci a občas mi chvilku trvalo, než mi došlo, co které slovo znamená. Samozřejmě až po přečtení jsem zjistila, že na konci knížka je slovník. To jsem prostě celá já. 192 stran jsem četla 2 dny (10. - 11. listopadu)


7. Harry Potter a prokleté dítě, J. K. Rowling - Prokleté dítě jsem měla půjčené z knihovny, protože mě zajímal český překlad. Petr Eliáš se s tím popral skvěle, fakt se mi to líbilo. Ke knize jsem se už vyjadřovala hned po vydání. Chápu, co se na tom lidem nelíbí, taky bych některé věci vytkla (třeba Albuse), ale já prostě nejsem fyzicky schopná zkritizovat Harryho, takže za mě boží. 424 stran jsem četla 3 dny (12. - 14. listopadu)

8. The DUFF: Designated Ugly Fat Friend, Kody Keplinger - Z nějakého důvodu mě přepadla touha na re-read The Duff, tak jsem to taky udělala. I na podruhé super, miluju Biancu a Wesleyho, miluju jejich "vztah", miluju celou knihu. Pokud jste to ještě nečetli, tak na co čekáte? 280 stran jsem četla 2 dny (15. - 16. listopadu)

9. Pygmalión, George Bernard Shaw - Pygmalión jsem opět četla do školy, ale musím říct, že se mi to fakt líbilo, rozhodně teda víc než Majorka Barbora. Bylo to sranda, Eliza je prostě skvělá postava, navíc fonetika světem anglistů a amerikanistů vládne, takže tak. 148 stran jsem četla 3 dny (15. - 18. listopadu)


10. Look Back in Anger, John Osborne - Další čtení do školy, ale tentokrát jsem u toho chtěla skočit z okna. Po vysvětlení profesorky už chápu, o co se tam autor snažil, ale za mě prostě ne, všechno v té knize se příčí mým základním životním zásadám, takže ne, ne a ještě jednou ne. 96 stran jsem četla 2 dny (19. - 20. listopadu)

11. Snow Like Ashes, Sara Raasch - Knížka pro listopad, bohužel recenze ještě není (za což se fakt omlouvám, nicméně nestíhám). Bohužel za mě trošku zklamání, čekala jsem to lepší, tohle byla The Orphan Queen lehce líznutí z Throne of Glass (ale fakt lehce). Měla jsem pár nápadů, jak to skončí, jeden se mi potvrdil, takže tak. Ale více v recenzi. 416 stran jsem četla 3 dny (18. - 21. listopadu)

12. Hobit aneb Cesta tam a zase zpátky, J.R.R. Tolkien - Opět čtení pro seznam literatury. Líbilo se mi to víc než Pán prstenů, hlavně pak ten začátek, ale stále to není ono, já nevím, mě asi Tolkien jako spisovatel nevyhovuje. Plánuju se podívat na filmy, protože příběh a celý svět je dobrý, ale něco mi tam prostě vadí a tak v polovině mě to přestane bavit, což je škoda. 270 stran jsem četla 6 dní (21. - 27. listopadu)


13. Waiting for Godot, Samuel Beckett - Ehm, k tomuhle se mi nechce vyjadřovat. Je to absurdní drama, to chápu, ale tím taky končím. Nuda, celou dobu se tam nic nestane a člověku stačí začátek a konec a požitek z toho bude mít zhruba stejný. 109 stran jsem přečetla za jeden den, ale dalo mi to práci (28. listopadu)


A jsme opět na konci. Jaké hezké knížky jste v listopadu přečetli vy?

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts