Cesta ze ztracena (Cecelia Ahern) - Book Review

1/28/2016 06:41:00 odp.

Původní název: A Place Called Here
Český název: Cesta ze ztracena
Autor: Cecelia Ahern
Počet stran: 325
Jazyk: Čeština
Formát: Vázaná kniha
Nakladatelství: BB Art
Oficiální anotace (CZ): Sandy Shorttová přišla před dvaceti lety, ještě jako malé děvčátko, o spolužačku. Malá Jenny-May Buttlerová se zčistajasna ztratila a nikdy nikdo nenašel ani její tělo, ani sebemenší stopu, která by aspoň naznačovala, co se jí přihodilo. Tato událost obrátila Sandy Shorttové život vzhůru nohama. Od té doby se nedokáže smířit s jakoukoliv ztrátou, která ji v životě postihne, i když jde třeba jenom o ponožku, která se někam zatoulala při praní, nebo o klíčky od auta. Její snaha najít všechno, co kdy ztratila, u ní přerůstá v posedlost a přivádí ji ke službě u policie, kde se věnuje hledání pohřešovaných lidí. Ve chvíli, kdy se má setkat s Jackem Ruttlem, který se na ni obrátil o pomoc, protože se marně snaží přijít na stopu svému zmizelému bratrovi, se však záhadně ztrácí sama Sandy. Ocitá se daleko od domova, v tajuplném světě věcí a lidí, po nichž až dosud pátrala, a znovu propadá své staré posedlosti hledání. Tentokrát však zoufale hledá cestu domů.

Moje recenze: Já vím co si myslíte, proč nám tady Ella cpe samé knihy Cecelie Ahern? Jenže já se v tom snažím mít nějaký pořádek, takže ty knihy vybírám v pořadí, v jakém jsem je četla. A dámy a pánové už jsme v září, takže ještě napíšu tak 50 recenzí a dostanu se do současností. Jupí. Tak nějak si říkám, že asi některé knihy vynechám, protože to jinak fakt nezvládnu. Ale teď už se pojďme věnovat dnešní knize.

Budu se opakovat, ale i tato kniha má velmi zajímavý námět a hrozně jsem se na ni těšila. Kniha je o ženě, která je od dětství posedlá hledáním ztracených věcí až se jí to stane osudné. Myšlenka té knihy je velice zajímavá, ale nějak mi nesedla hlavní hrdinka Sandy. Nebyla mi vyloženě nesympatická, ale nedokázala jsem se s ní ztotožnit, takže takové knihy pak nikdy nemůžu zařadit mezi oblíbené, protože ve mě nenechají tak hluboký dojem jako kniha, kde si dokážu sama sebe představit v kůži hlavní postavy.

Další problém, který jsem s tou knihou měla byl fakt, že byla hrozně předvídatelná a já už jsem podle anotace odhadla, jak to dopadne a bohužel jsem měla pravdu. U některých knih mi to nevadí, ale zrovna tady jsem doufala v nějaký překvapivý zvrat, který bohužel nenastal.

Ale toto byly pouze mé osobní problémy, jinak je kniha zpracována skvěle, Cecelia má velmi příjemný vyprávěcí styl, takže po téhle ztráce ji nemůžu nic vyčíst, jen jsem od toho prostě očekávala trošku víc. Asi nemám potřebu si knihu přečíst znovu, každopádně nelituju toho, že jsem ji četla. Kniha je dostatečně zajímavá, abych se při jejím čtení nenudila, nicméně to nebylo tak, že bych jí nemohla odložit. Přečetla jsem ji za 2 dny, což je u mě běžná rychlost četby.

Pokud nemáte extrémně vyvinutou intuici ohledně konců knih nebo neočekáváte žádné překvapivé zvraty, tak se vám kniha určitě bude líbit, zvlášť pokuď už jste od Cecelie něco četli a líbilo se vám to. Já jsem ji ohodnotila třema hvězdičkama, což je pořád velice hezké hodnocení.

Moje hodnocení:
3/5

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Tuto autorku mám moc ráda a určitě si musím přečíst od ní i tuto knihu. Jsem na ni zvědavá jak se mi bude líbit. :)
    Blog:Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
  2. Môže byť fajn :) Ja som práve dočítala Sladké zabudnutie :)

    OdpovědětVymazat

Popular Posts