September 2015 in books

10/10/2015 12:51:00 odp.


Pro všechny milovníky knížek a čtení tu mám další knižní článek, ve kterém se opět podíváme, jaké knihy jsem přečetla za uplynulý měsíc. Ačkoliv mi už začala škola (více v tomto článku), tak stále mám na čtení dost času, možná i díky tomu, že denně strávím tak 3 hodiny cestováním a taky občas čekám na přednášky, tak co má člověk dělat, že? (zvlášť když má velkou touhu jít nakupovat, ale nemá peníze). Vím, že už u minulého článku hodně lidí kulilo oči, kolik knížek stihnu přečíst, tak teď je budete valit ještě víc, protože jsem přečetla o 3 knihy více, než v srpnu. Dohromady to tedy dělá 17 knížek. V současné době jsem o 8 knih napřed ve svojí čtecí výzvě na Goodread a celkově jsem v roce 2015 zatím přečetla 85 knih. Kdyby to náhodou někoho zajímalo (nefandi si tolik Ello). Pokud někdo máte profil na Goodreads, budu ráda, když si mě přidáte do přátel. A teď už se pojďme podívat, do jakých knih jsem se v září pustila.

1. Dárek, Cecelia Ahern - První zářijovou knihou byla opět kniha Cecelie Ahern. Jak už z předchozích článků víte, její knihy mám velmi ráda. Tahle sice nepatří mezi mé nejoblíbenější, podle mého názoru má lepší knihy, nicméně se mi stále líbila a nelituju, že jsem si ji přečetla. Četla jsem ji 2 dny (31. sprna - 1. září) a má 256 stran.

2. Cesta ze ztracena, Cecelia Ahern - A opět další kniha Cece. Cesta se mi líbila více než Dárek, ale na nejvyšší příšku stejně nedosahuje. Nicméně Cecelia má vždy velmi zajíamvé náměty knih a ani tahle nebyla vyjímkou. Věřiím, že spoustě lidí její knihy nemusí sednout, ale já oceňuji originalitu a výběr neotřelých témat. Kniha mi zabrala 2 dny (1. září - 2. září) a má 325 stran.

3. Neptunův syn, Rick Riordan - V září jsem se pustila do druhého dílu Bohů Olympu (první jsem četla v srpnu). Tento díl mi přišel zajímavější, než první (asi proto, že se opět soustředil na Percyho Jacksona), ale budu se opakovat, na tu původní sérii to prostě nemá. 480 stran jsem přečetla za 3 dny (3. září - 5. září)

4. Nejsem jako vy, Jodi Picoult - Když jsem v knihovně viděla tuto knihu, okamžitě mě zaujala. Naše knihovnice mě navíc ujistila, že se jedná o dobrou knihu a nepletla se. Velmi emotivní příběh autistického chlapce musí zaujmout snad každého. Oceňuji, že se příběh nesosutředí pouze na jeho poruchu, ale hlavní pointou je vyšetřování vraždy. Velmi autenticky se dozvíme, jaký je život autisty a co se stane, když se musí vyrovnávat se situací, se kterou by se neuměl vyrovnat leckterý člověk bez autismu. Opravdu doporučiji přečíst. 568 stran jsem četla 4 dny (5. září - 9. září)

5. The Lying Game, Sara Shepard - V září jsem taky přečetla sérii The Lying Game, neboli Hra lží. Možná znáte seriál, který byl podle knih natočen, asi budete znát Pretty Little Liars od téže autorky. Na knihy jsem se chystala už velmi dlouho, kvůli Amy jsem se do nich konečně pustila. Okamžitě jsem zjistila, že se knihy velmi liší od seriálu. A dám vám jednu radu - nikdy nečtěte Lying Game a u toho se na Lying Game nedívejte, bude vám z toho hrabat. Na celou sérii plánuji samostatnou recenzi (řekněme do Vánoc že by byla?), takže se k tomu moc nebudu vyjadřovat. První díl má 207 stran a přečetla jsem ho za 2 dny (9. - 10. září)

6. Never Have I Ever, Sara Shepard - Druhý díl má 309 stran a četba mi opět trvala 2 dny (10. - 11. září) Všimli jste si, jak na sebe obálky docela navazují, když jsou poskládané vedle sebe?

7. Two Truths and a Lie, Sara Shepard - Při třetím díle, jsem začala mít podezření, kdo je vrahem. Knihá má 205. starn a přečetla jsem ji za necelý den (12. září)

8. Hide and Seek, Sara Shepard- Čtvrtý díl série má 232 stran a četla jsem ho opět necelý den (13. září)

9. Cross My Heart, Hope to Die, Sara Shepard - Taky se vám tak líbí ten název? Jeden z mých nejoblíbenějších idiomů. Tady už jsem si byla docela jistá, kdo je vrahem. Pátý díl má 321 stran a četla jsem ho 2 dny (14. - 15. září)

10. Seven Minutes in Heaven, Sara Shepard - A konečně i poslední díl této série. Musím se pochlubit, že vraha jsem odhadla správně, ale nebojte, neřeknu vám, kdo to je. Závěrečný díl má 371 stran a potřebovala jsem na něj 2 dny (16. - 17. září)

11. Grey, E.L. James - Ehm, musím se k tomu vyjadřovat? Asi nejhroší kniha, jakou jsem kdy četla. A to beru v potaz původní sérii. A taky všechny díly Twilight. Ale jelikož jsem sebevrah, musela jsem to přečíst. Zabralo mi to 2 dny, ale občas jsem dost přeskakovala, protože na tohle jsem nervy neměla ani já. Má to 559 stran.

12. Odpusťte mi, Váš Leonard, Matthew Quick - Tuto knihu jsem si chtěla přečíst už od začátku roku, kdy jsem o ní poprvé slyšela a náhodou jsem se k ní dostala v knihovně, takže se mnou okamžitě putovala domů. Měla jsem od ní docela velké očekávání a musím říct, že mě nezklamala. Skoro jsem se od ní nemohla odstrhnout, pomalu jsem ani nedýchala a došlo i na slzy. Opět doporučuju přečíst, fakt to stojí za to. Kniha má 256 stran a četla jsem ji 2 dny (19. - 20. září)

13. Will Grayson, Will Grayson, John Green&David Levithan - Tuším že poslední Johnova kniha, která mi chyběla. Bohužel musím říct, že je ze všech nejslabší, docela jsem se u toho nudila a ke čtení jsem se musela nutit. Moc to nedokážu vysvětlit, nějak mi ten příběh nesedl. Na druhou stranu znám i horší knížky, zas takový propadák to nebyl. Kniha má 310 stran a četla jsem ji 3 dny (21. - 23. září)

14. Ella Enchanted, Gail Carson Levine - Tak samozřejmě jsem si musela přečíst knihu o sobě. Né, dělám si srandu :D. Nebudu ovšem popírat, že moje přezdívka vznikla od pohádkové postavy Popelky (v originále Cinderella, tedy Ella). Toto je v podstatě upravená modernější verze popelky a byla jsem s ní spokojená. Možná už jsem despělá ,ale na pohádky není nikdo starý. Ella má 232 starn a četla jsem ji 3 dny (23. - 26. září)

15. Girl Online, Zoe Sugg - Ačkoliv mám Zoellu docela ráda, knihu jsem nečetla kvůli jejímu jméno, spíš naopak. Docela mě zaujala anotace, takže jsem ji přečetla. Mám z ní dost smíšené pocity. Kniha není špatná, příběh se mi líbil, taková nenáročná četba, hlavní hrdinka Penny mi na rozdíl od spousty lidí nevadila, nicméně mě na tom štve to, že Zoe u této knihy měla ghostwritera a člověk prostě neví, na kolik na ní opravdu pracovala ona a na kolik to je pouze marketingový tah. Nicméně kniha má 240 stran a strávila jsem u ní 2 dny (26. - 27. září)

16. Papírová Města, John Green - Města už jsem samozřejmě četla dávno, ale pro úplnost jsem si chtěla přečíst i českou verzi. Docela dlouho jsem si musela počkat, v knihovně jsem ji měla rezervovanou už od listopadu, dostala jsem se k ní až v září. Knihu mám velmi ráda, akorát konec mi přijde trochu odfláknutý. Řekla bych, že je moje 3. nejoblíbenější od Johna (První jsou pochopitelně Hvězdy, druhá Aljaška). Česká verze má 288 stran a četla jsem ji jeden den.

17. Město z kostí, Cassandra Clare - I tuto knihu už mám dávno přečtenou (vlastně celou sérii), ale zahlédla jsem ji v knihovně a navíc se blíží seriál Shadowhunters, tak jsem si řekla, že si trochu osvěžím paměť. Musím říct, že tuto knihu mám docela ráda. Není asi v mojí Top 10 (i když stejně žádnou nemám) a možná ani v Top 20 (kterou rovněž nemám), ale líbí se mi ten příběh, postavy ... Ale pouze do 3. dílu, protože pak je vidět, že je to psané pouze kvůli popularitě a je to taková slátanina, že by se za to ani venezuelská telenovela nemusela stydět. První díl má 416 stran a četla jsem ho 3 dny (29. září - 1. října)

Tak, tohle jsou tedy všechny knihy, které jsem v září přečetla. Pokud byste si na některou z knih rádi přečetli recenzi, dejte mi vědět do komentářů. A jaké knihy krátily v září vaše dlouhé chvíle?

You Might Also Like

8 komentářů

  1. Paper Towns je super :) aj ostatné vypadajú fajn :)
    Fashion Lovers

    OdpovědětVymazat
  2. Paper Towns je super :) aj ostatné vypadajú fajn :)
    Fashion Lovers

    OdpovědětVymazat
  3. Wow tak to je hoooodně tipů ;). Já se teď chystám na zlodějku knih...a pak kdo ví ;).

    LenaČerge

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to vážně kulím oči, kolik jsi toho přečetla :) Stihla jsi toho hodně :) Četla jsem jen Girl Online a Město z kostí a obě knížky jsou skvělé :)

    OdpovědětVymazat
  5. Těch knih je vážně hodně! Z toho, co tady máš jsem četla jenom Girl Online, Papírová města a Město z kostí, ale MzK jsem ani nedočetla (myslím).
    Jinak myslím, že už nic, ale na nškteré knihy se chystám! Hezký článek :)

    OdpovědětVymazat
  6. Paper Towns bych si moc rada precetla, jen jsem na to jeste nemela cas :(

    OdpovědětVymazat
  7. Musím souhlasit...Na první sérii PJ nic nemá :D

    OdpovědětVymazat
  8. 17 knih? Tak to klobouk dolů! :D :)

    OdpovědětVymazat

Popular Posts