Skleněný trůn (Sarah J. Maas) - Book Review

2/13/2016 05:51:00 odp.

Původní název: Throne of Glass
Český název: Skleněný trůn
Autor: Sarah J. Maas
Počet stran: 392
Jazyk: Čeština
Formát: ebook
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Ivana Svobodová
Oficiální anotace (CZ):
V temných a špinavých solných dolech Endovieru si doživotní trest odpykává osmnáctiletá dívka. Celaene byla od dětství trénovaná k jednomu jedinému úkolu - stát se tím nejlepším zabijákem na světě, rychlým, tichým, neodhalitelným a všehoschopným. Ale udělala chybu. Nechala se chytit.

Korunní princ jí nabídne poslední šanci: Svobodu výměnou za velkou oběť. Musí ho reprezentovat v turnaji, kde se proti sobě postaví 24 šampionů, těch nejlepších vrahů a zlodějů z celé země. Bude to boj na život a na smrt. Pokud zvítězí, bude volná. Ovšem její soupeři umírají nejen při soubojích, ale i za tajemných okolností - Celaene teď o svůj život bojuje nejen s nimi, ale i s něčím tajemným a děsivým, co se skrývá v pozadí.

Moje recenze: Skleněný trůn byl jednou z knih, které jsem měla na svém seznamu četby pro rok 2016 a jelikož už jsem tuto sérii chtěla číst hrozně dlouho (zhruba 2 roky?) rozhodla jsem se nečekat a konečně se do toho pustit. Jedná se o sérii, o které se hodně mluví, četla jsem spoustu velmi kladných recenzí, všichni to vychvalovali, takže jsem měla docela vysoké očekávání. A jak jsem tedy nakonec byla spokojená?

Hned na začátku musím Sarah zatleskat, protože se jí povedlo vytvořit naprosto neskutečný svět, do detailu promyšlený. Jo, Bradavice stále vedou, ale vůbec by mi nevadilo se na den ocitnou v Adarlanu. Sice bych tam dost možná nepřežila, ale nevadí, jestli se aspoň na jeden den setkám s Dorianem, za tu tragickou smrt to stojí.

A pojďme zatleskat Sarah ještě jednou, protože ty jména, které vytvořila jsou naprosto šílené a geniální. Tak schválně, pokud jste tu knížku četli, jak dlouho jste přemýšleli nad tím, jak máte sakra ty jména přečíst? A pak přišel šok, když jste zjistili, že vaše výslovnost je naprosto mimo. Sarah velmi ráda vytváří jména, která co nejvíce znepříjemňují jejich výslovnost a já ji za to miluju, protože to alespoň zaručí originalitu. No řekněte sami, už jste v nějaké jiné knize potkali Celeanu, Chaolla, Nehemii nebo Kaltain? Speciálně Chaoll je úžasné jméno, které Sarah vytvořila, kdyý jí bylo 16, stejně jako celý koncept Skleněného trůnu. Takže klobou dolů. A jelikož Sarah na své fanoušky myslela, na jejích stránkách najdete návod ke čtení všech postav či míst.

http://sarahjmaas.com/wp-content/uploads/2012/05/Throne-of-Glass-Pronunciation-Guide.jpg

Když už jsem zmiňovala ty postavy, tak se na ně podíváme. Hlavní hrdinka Celeana Sardothien je přesně taková, jak by měla dokonalá hlavní hrdinka vypadat. Chytrá, okouzlující, silná, talentovaná, vtipná, sarkastická a hlavně si s není radno s ní zahrávat, protože vám nakope zadek a ani u toho nemrkne. Ale ačkoliv je Celeana zabiják, tak má velmi silnou dívčí stránku, které se nehodlá vzdát. Miluje krásné šaty, šperky, boty, protě to, co většina dívek. Právě proto byste od ni nečekali, že bude patřit k nejnebezpečnějším zabijákům Adarlanu. A Celeanu prostě nejde nemilovat.

Koruní princ Dorian Havilliard si mě získal zhruba u prvního slova. Všimněte si, že jako jeden z mála nemá složité, nevyslovitelné jméno, ale v porovnání s ostatními je docela "obyčejné". A to je prosím princ! Nicméně i Dorian je naprosto dokonalá postava. Je chytrý, odvažný, stojí si za svým a je dobrosrdečný. Navíc miluje knihy, což ho spojuje se Celeanou. Ehm... nechce náhodou nastoupit do nějakého přenášedla a navštívit mě?

Další důležitou postavou je kapitán stráží Chaoll Westfall, který je taky nejlepším přítelem Doriana. A pokud přemýšlíte nad tím, jakže se to vlastně jmenuje, ušetřím vás bezesných nocí. Zjednodušeně je to Kejol. /keɪ.ɒl/ pokud potřebujete fonetickou transkripci. Ano, opravdu originální jméno. A budu se opakovat, i Chaolla jsem si okamžitě zamilovala. Což samozřejmě způsobilo menší problémy. Možná už vám došlo jaké, ale pokud ne, já vám to říkat nebudu. Jako kapitán stráží je samozřejmě skvělý bojovník a proto Celeanu trénuje pro celý souboj. A jejich scény jsou naprosto úžasné.

Pokud máte strach, že se vám kniha nebude líbit, protože to tam je jeden zabiják vedle druhého a máte pocit, že to bude příliš násilné tak na to velmi rychle zapomeňte. Tohle je totiž kniha, která se bude líbit jak holkám, tak klukům. Akce? Jo, je tam. Vraždění? No tak jsou to zabijáci, tak co čekáte. Dechberoucí romantické scény? Ano prosím. Ohromující překvapení? Tak samozřejmě. A je tam toho mnohem, mnohem více. Každý si tam najde něco, co na tom bude milovat. Literární styl Sarah je velmi čtivý, děj krásně plyne, celkově je to vtipné, napínové a dechberoucí, jak už jsem zmínila. Najednou zjistíte, že je konec a vy okamžitě potřebujete další díl. Protože jestli ho nedostanete v následující minutě, asi se zhroutíte.

Pokud to z té recenze nebylo jasné, já jsem si tu knihu ZAMILOVALA. Vlastně celou sérii, ale zbytek recenzí vás teprve čeká, zatím se bavíme pouze o první knize. Opravdu vám to doporučuju přečíst, protože jak už jsem řekla, každý si tam něco najde a celý koncept knihy je dokonalý. Kdybych mohla, dám tomu třeba tisíc hvězdiček, ale jelikož jich mám k dispozici jenom 5, tak jich teda dávám 5.

Moje hodnocení:
5/5

Co vy a Skleněný trůn. Četli jste? Nebo se na něj teprve chystáte?

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Kamoška ju doma má a páčila sa jej veľmi ,ale mňa osobne nejako nezaujala :) Možno si ju však raz prečítam :)

    OdpovědětVymazat

Popular Posts