January 2016 in Books

2/05/2016 06:33:00 odp.


Ahoj, vítejte u lednového knižního shrnutí. Tento článek jsem chtěla vydat už před pár dny, ale díky mojí nemoci, ze které jsem se ještě pořádně nedostala se všechny mé plány trošku posunují, protože nemám náladu nic psát, tak snad to pochopíte. Za leden jsem opět přečetla spoustu knih, to víte, člověk se má učit a místo toho si jde číst. Opět platí, že o knihách se budu vyjadřovat velice krátce, ale pokud byste na nějakou z nich chtěli recenzi, stačí napsat. Celkem jsem v lednu přečetla 18 knih a v současné době jsem o 13 knih napřed ve svojí knižní výzvě na Goodreads.


1. První, Kiera Cass - Jaká knížka se lépe hodí na první čtení nového roku než První, že? Samozřejmě jsem ji už párkrát četla, ale teď poprvé v češtině. Co k tomu říct, stále celou Selekci miluju a už se těším na 5. díl s názvem The Crown, který vyjde v květnu. První má 280 stran a přečetla jsem ji celou 1. ledna

2. Černá Magie, L. J. Smith - V prosinci jsem začala číst sérii Říše temnot, v lednu jsem se ji rozhodla dokončit. Třetí díl se týkal čarodějek, což já mám moc ráda. Byl to takový průměr, ale jsem relativně spokojená. Kniha má 248 stran, četla jsem ji 2. ledna

3. Lovci zla, L. J. Smith - Tento díl se mi líbil více, než ten předchozí, kniha byla akčnější a byly tam lepší postavy. Má to 216 stran, četla jsem ji 3. ledna

4. Tajemný anděl, L. J. Smith - Tahle kniha byla podle mě ze všech nejslabších, skoro nic se tam nedělo, ale pořád se to dobře četlo. Má to 208 stran a taky jsem ji přečetla 3. ledna

5. The Epilogue, Kiera Cass - Tento bonusový epilog k První se koná rok po událostech v První a je k dispozici na oficiální stránkách Kiery. Má sice jenom 6 stran, ale to nevadí, i tak je hrozně super. Četla jsem ho 5. ledna, asi tak 5 minut?

6. Skleněný trůn, Sarah J. Maas - Pokud si pamatujete můj článek o knihách, které bych chtěla v roce 2016 přečíst, tak víte, že právě Skleněný trůn tam byl a teď si ho můžu odškrnout. Okamžitě jsem si tu sérii zamilovala, je to něco neskutečného a určitě to vřele doporučuji. První díl má 382 stran, přečetla jsem ho za 3 dny (3. - 6. ledna)

7. Crown of Midnight, Sarah J. Maas - Samozřejmě jsem u prvního dílu nemohla přestat. Crown od Midnight, neboli Půlnoční koruna, která u nás vyšla na konci ledna je snad ještě akčnější, než první díl a ani na vteřinu se tam nebude nudit. Moje verze měla 362 stran, četla jsem ji 3 dny (6. - 8. ledna)

8. Heir of Fire, Sarah J. Maas - Třetí pokračování s českým názvem Dědička ohně by u nás mělo vyjít tuším v květnu. Musím přiznat, že tenhle díl mě z celé série zatím bavil asi nejméně, pořád to bylo skvělé, akční, nepředvídatelné, ale pro mě trošíčku slabší než ostatní díly. Měla 392 stran, četla jsem ji 3 dny (9. - 11. ledna)

9. Queen of Shadows, Sarah J. Maas - Zatím poslední díl této série. No, řekněme, že potřebuju stroj času a dostat se do září, kdy vychází 5. díl, protože to bylo něco neskutečného. Tuhle sérii si musí každý přečíst. 4. díl má 576 stran a četla jsem ho 4 dny (11. - 15. ledna)

10. Cizinka, Diana Gabaldon - Další kniha, kterou si můžu odškrnout ze svého seznamu. V knihovně jsem se konečně dostala k Cizince, na kterou jsem se tak dlouho těšila. A pane Bože, ta kniha byla naprosto dokonalá. Na to jak je dlouhá se čte docela rychle, stránka vám plynou pod rukama ani nevíte jak. Já jsem sice věděla, co se tam bude dít, protože jsem viděla seriál, ale to mě v ničem neomezovalo. Okamžitě se obnovila moje láska k Jamiemu, potřebuju 2. sérii seriálu. Píšou, že to má 664 stran, ale ve skutečnosti jich bylo nějak 703, každopádně jsem to četla 4 dny (16. - 20. ledna)

11. Poslouchej, Sarah Dessen - Na Poslouchej jsem narazila v knihovně a knihu jsem už dlouho měla v TBR, tak jsem si ji vzala. Nebylo to špatné, ale čekala jsem od toho trochu víc, pro mě to byl takový průměr. Má to 384 stran, četba mi zabrala 2 dny (21. - 22. ledna)

12. Dívka ve vlaku, Paula Hawkins - A ještě jedna kniha z mého seznamu, to nám to jde hezky. Teda spíš mě. Na Dívku ve vlaku jsem se už dlouho těšila a rozhodně jsem se u toho nenudila. Není to ten typ knihy, kde hned na začátku odhadnete, co se stane, ale mezi moje nejoblíbenější se řadit nemůže. 328 stran jsem četla 2 dny (22. - 23. ledna)

13. Hádův chrám, Rick Riordan - Konečně jsem "přečetla" čtvrtý díl Bohů Olympu, který už jsem měla doma několik měsíců. Moc se mi do toho nechtělo, ale chtěla jsem to mít za sebou. Ty uvozovky jsou tam proto, že jsem tou knihou dost prosvištěla a nemám pocit, že by mi tam něco uteklo. Akce tam je, o to nejde, ale mě to prostě nebaví a některé postavy mám vyloženě chuť zavraždit. Trochu to zachraňovali Percy a Annabeth, ale oni to místy nestačilo. Má to 552 stran, četla jsem to 2 dny (23. - 24. ledna)

14. Dokonalý sen, Ally Condie - Další kniha, do které se mi vůbec nechtělo. Měla jsem ji rozečtenou od listopadu, občas jsem přečetla pár stran, ale chtěla jsem to už konečně dočíst. Dokonalý svět byl docela zklamání, ale ještě to ušlo. Každopádně tohle byla tak hrozná nuda, to si snad ani nedkážete představit. Nic, ale vůbec nic se tam nedělo. Jsem ráda, že to mám za sebou. Přečtu si i poslední díl? Časem asi jo, ale teď opravdu ne. Má to 344 stran, četla jsem to od 9. listopadu do 25. ledna, vždycky po chvilkách.

15. Dokážete udržet tajemství?, Sophie Kinsella - Velmi zábavná, uklidňující kniha, díky které jsem po předchozím knižním fiasku měla lepší náladu. Není to nic světoborného, ale mě se to opravdu líbilo. Má 336 stran, čtení zabralo 2 dny (26. - 26. ledna)

16. Předurčená, P.C. Cast - Říkala jsem si, že bych konečně mohla dočíst Školu noci, kterou jsem začala číst už před lety. Sice jsem si z předchozích dílů skoro nic nepamatovala (tohle je 9. díl), ale nakonec to ani nebylo tak hrozné. No, pořád si stojím za názorem, že tahle série měla skončít tak u 6. dílu, ale tak fajn, neumřela jsem nudou, byly tam dost vtipné momenty, takže to nebyl takový propadák. Konečně jsem si zase trochu oblíbila Afrodýzu. Má to 368 stran, četla jsem 3 dny (26. - 28. ledna)

17. Černobílý svět, Kathryn Stockett - Černobílý svět jsem chtěla číst už hrozně dlouho, od doby, co jsem viděla film a to už je pár let. Úplně náhodou jsem na něj opět narazila v knihovně, z čehož jsem měla obrovskou radost. Je to úžasná, emotivní kniha, psána z mnoha pohledů a rozhodně ji můžu doporučit. Má 408 stran, četla jsem ji 2 dny (28. - 30. ledna)

18. To All the Boys I've Loved Before, Jenny Han - Tuto knížku jsem četla někdy v listopadu v češtině, ale hrozně jsem toužila si ji přečíst znovu, tak jsem tentorkát sáhla po anglickém originále. Chtěla bych na ni napsat recenzi, tak snad to klapne, ale už teď vám můžu říct, že knížku miluju.

A tohle je za leden všechno, málo toho rozhodně nebylo a v únoru jsem toho zatím přečetla docela dost, hlavně jak jsem teď nemocná. A co jste v lednu četli vy? Pochlubte se v komentářích.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Sériu selekcia milujem a tú knihu dievča vo vlaku som dostala na narodeniny od kamošky, ale ešte som ju nečítala :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dokážete udržet tajemství je super kniha, u té jsem se opravdu pobavila :)
    Giveaway / Knižní regál

    OdpovědětVymazat

Popular Posts