January 2017 in Books

2/06/2017 05:09:00 odp.


Ahoj, vítejte u nového článku. Dneska se podíváme, jakými knihami jsem zahájila rok 2017. Vždycky ze začátku roku čtu víc než třeba na konci, ale letos se mi to úplně nedařilo, ze zkoušek jsem byla tak unavená, že jsem neměla ani chuť si tolik číst, spíš jsem jenom zírala na obrazovku počítače. A jakože fakt zírala, prostě jsem nic nedělala. I tak jsem ale přečetla 11 knih a k tomu 2 novely, což nakonec není zase tak špatné.


1. Sůl moře, Ruta Sepetys - Úplně první knihou v roce 2017 byla Sůl moře. O téhle loňské novince se mluvilo hlavně loni na podzim, kdy autorka knihy přijela do Prahy. Jelikož já samozřejmě bydlím na opačné straně republiky, tak jsem na akci dorazit nemohla, takže jsem neměla nutkání po knize ihned sáhnout, ale počkala jsem si, než jsem se k ní dostala v knihovně. A jako chápu, proč se o ní tak mluvilo, protože to bylo skvělé, stejně jako V Šedých tónech. A ještě víc mě fascinovala, jak je to lehce propojené (kdo jste četli obě knihy, chápete). Rozhodně doporučuju přečíst, na rozjezd jsem si nemohla vybrat lepší knihu. 352 stran jsem přečetla za 2 dny (1. - 2. ledna)

2. Losing It, Cora Carmack - Nečekala jsem, že se mi to bude líbit. No, trošku jsem se spletla. Jo, je to klišé, naivní, až moc pohádkové a tak podobně, ale stejně mě to dostalo a trošku jsem kvůli tomu ponocovala. Trošku víc, jestli mám být upřímná. Nemá to žádnou literární hodnotu, ale prostě to je rozkošné a neuvěřitelně zábavné čtení. 248 stran jsem přečetla za 2 dny (2. - 3. ledna)

3. Alenka v kraji divů a za zrcadlem, Lewis Carroll - Alenku mám ráda a tohle nebylo poprvé, co jsem ji četla. Nicméně jsem sáhla po ilustrovaném vydání, které vyšlo loni. No, musím říct, že ilustrace mě příliš nezaujaly, byly takové zvláštní a ne úplně můj styl, ale věřím, že spoustě lidem se líbí. 192 stran jsem přečetla za 3 dny (3. - 5. ledna)


4. Adulthood Is a Myth, Sarah Andersen - Trošku neplánovaně jsem se pustila do velmi populárního komiksu "Dospělost je mýtus", který u nás taky vyšel loni. Nechtěla jsem ho číst, ale pak mi to nedalo a já si ho jednu odpoledne prostě přečetla. A jo, už chápu, co na tom všichni vidí, protože takhle nějak vypadá můj život. Teda už na toho roztomilého králíčka a občasně se vyskytujícího přítele. 109 stran jsem přečetla 8. ledna

5. Doon, Carey Corp , Lorie Langdon - V rámci Doubleinfinity Bookclub byla na leden vybrána kniha Doon. Recenze bude brzo, už ji mám dokonce sepsanou, takže vše se dozvíte tam. 368 stran jsem četla 4 dny (5. - 8. ledna)

6. Jsem roztříštěná, Tahereh Mafi - Konečně jsem se dostala k této sérii, kterou jsem si chtěla přečíst už loni, takže první položka na TBR je odškrtnuta. Koncept knihy je skvělý, líbí se mi styl psaní Tahereh, všechny ty metafory a monology byly super. Čekala jsem trošku víc akce, některé věci nebyly úplně logické, ale pořád mě to dost bavilo. A ačkoliv jsem četla spoustu recenzí, kde si lidi stěžují na Juliette, já ji měla ráda. 288 stran jsem přečetla za 3 dny (8. - 10. ledna)


7. Jsem zlomená, Tahereh Mafi - Druhý díl série byl rozhodně lepší než první, bylo tam mnohem víc akce, spousta věcí se vysvětlila a já konečně pochopila, proč všichni nenávidí Adama a milují Warnera. Jo, mají pravdu. Celkově jsem byla mnohem spokojenější, než u prvního dílu. 392 stran jsem přečetla za 2 dny (11. - 12. ledna)

8. Jsem rozohněná, Tahereh Mafi - Závěr celé trilogie byl rozhodně zajímavý, ale přišlo mi to takové neuzavřené. Zvlášť když jsem se dozvěděla, že v českém vydání chybí poslední 2 kapitoly, protože jim snad nebyly dodány? Sice teda přeložené jsou, ale nejsou součástí knihy. Kdybych na to nebyla upozorněna, vůbec bych to nezjistila. 344 stran jsem přečetla za 2 dny (12. - 13. ledna)

9. Fracture Me, Tahereh Mafi - Abych měla celý zážitek, přečetla jsem si i 2 novely. Tato z pohledu Adama se těžko hodnotí. Jako příběh to byl zajímavý, ale když já Adama tak hrozně moc nenávidím, že víc už by to asi ani nešlo a v téhle novele se krásně ukázala, jaký je to debil. Každopádně Tahereh to měla hezky vymyšlené. 62 stran jsem přečetla 15. ledna


10. Destroy Me, Tahereh Mafi - Novela z pohledu Warnera byla jedním slovem boží. Hodně se toho o něm dozvíme, o tom proč dělá to, co dělá a člověk se prostě neubrání tomu se do něj zamilovat. Velmi povedené. 109 stran jsem přečetla za 3 dny (13. - 15. ledna)

11. The Assassin's Blade, Sarah J. Maas - Druhá kniha z TBR. Chystala jsem se na ni od května, kdy mi doputovala domů, ale neuměla jsem se k ní dostat. Rozhodně to bylo skvělé čtení, člověk Celaenu mnohem lépe pochopí, dozví se něco o její minulosti a hlavně Sam ♥ 💔. 430 stran jsem četla 6 dnů (16. - 22. ledna)

12. Skleněný trůn, Sarah J. Maas - Už delší dobu jsem plánovala dát si re-read Skleněného trůnu, tentokrát všech dílů v češtině. Po dočtení novel to dává ještě větší smysl, člověk vidí všechny ty narážky, které Cel dělá na svou minulost a hlavně narážky na to, co se chystá, ale v té době jsme to ještě nemohli vědět. 392 stran jsem četla 5 dnů (23. - 28. ledna)


13. Ostrov ztracených, Melissa de la Cruz - Film jsem neviděla a zatím se na něj nechystám, ale na knihu o Disneyovských zloduších a jejich dětech jsem se docela těšila. Nebylo to špatné, vlastně jsem byla docela příjemně překvapena. Sice bych měla pár výtek, ale jinak jsem byla spokojená a určitě si přečtu i další díl. 320 stran jsem četla 2 dny (28. - 29. ledna)


Tak a to by bylo za leden všechno. Jaké knihy dělaly v prvním měsíci nového roku společnost vám?

You Might Also Like

2 komentářů

  1. „Recenze bude brzo.“ - To je jako kdybys mi tím vzkazovala: „Dělej!“ :DD Neboj, nezapomněla jsem na to, ve středu ji (snad) budu mít. :D

    V Rozohněné chybí poslední kapitoly? Che che, to je hodně blbý vtip. :DD

    OdpovědětVymazat
  2. Alice v krajine za zrkadlom by som si prečítala :)

    OdpovědětVymazat

Popular Posts