July 2015 in books

8/03/2015 07:28:00 odp.


Vítám vás u dalšího článku. Tentokrát se jedná o novou rubriku, kterou jsem si vymyslela. Každý měsíc píšu článek, kde vás seznamuju s věcmi, které jsem si za uplynulý měsíc pořídila. A jelikož moc ráda čtu, tak jsem se rozhodla, že budu každý měsíc vydávat článek, kde vás lehce seznámím s knížkama, které jsem přečetla. Někdy jich je víc, někdy míň, ale snažím se číst co nejvíc to jde. Za červenec jsem přečetla 9 knížek, což podle mého názoru zas tak moc není, ale věřím, že některým lidem to může připadat jako hodně. Ve svých knížkách mám přehled díky profilu na Goodreads, takže vím, kdy jsem jakou knížku četla, jak jsem ji ohodnotila, nebo co za knížky bych si měla přečíst dále. Pokud zde někdo máte taky profil, budu ráda, když si mě přidáte do přátel. Tolik tedy k úvodu a teď se půjdeme podívat, jaké knihy jsem v červenci přečetla.




Omlouvám se, že jsou některé obálky tak useknuté, ale to víte - já a matika si moc nerozumíme a neuměla jsem vymyslet, jak to mám mít velké, aby se tam vešlo 9 knížek, neuseknuté obálky, zvlášť když každá měla jinou velkost. Ale když se na to tak dívám, tak to nakonec nedopadlo tak špatně. Myslela jsem si, že to bude vypadat hůř. Ke knížkám vám toho napíšu pouze malinko, pokud chcete recenzi, tak pište do komentářů, moc ráda ji udělám. Knížky popisuje zleva doprava, odshora dolů. Jenom abychom si rozuměli.

1. P.S. Miluju tě, Cecelia Ahern - jediná knížka, na kterou tu mám recenzi (najdete ji tady). Četba mi trvala 3 dny, což není tak moc, když vezmeme v potaz, že kniha má 367 stránek. Určitě ji mohu doporučit.

2. Othello, William Shakespeare - Hned na začátku zmíním, že maturitu už mám úspěšně za sebou, takže se nejednalo o povinnou četbu. Ačkoliv budu studovat americkou a britskou literaturu, Othella jsem četla zcela dobrovolně, jelikož mám moc ráda Shakespeara. Nicméně musím říct, že tento příběh mě v porovnání s mým milovaným Hamletem nebo Romeem a Julií tolik nezaujal. Nebylo to špatné, ale prostě to není nic, k čemu se budu neustále vracet. Každopádně nemůžu popřít, že jde o geniální dílo, které by si měl každý přečíst. Četba mi trvala 5 dní a moje verze měla myslím kolem 150 stránek, jsem líná jít tu knihu hledat.

3. Proč? 13x proto, Jay Asher - Tahle knížka má naprosto příšernou obálku. Kdybych ji neznala a někde na ní narazila, tak bych po ní asi nesáhla, protože to vypadá jak dívčí romám pro 13leté holčičky. Opak je ale pravdou a dětská kniha to rozhodně není. Pokud teda nechtete, aby děti četly něco jako posmrtý deník holky, která spáchala sebevraždu. Jo, o tomhle ta kniha je. Nebudu vám tady psát obsah, proto ten článek nepíšu, jenom řeknu, že tu knihu miluju, neustále se k ní vracím, ať už v češtině nebo v anglickém originále. Kniha má 232 stran a já ji přečetla za 5 dní.

4. Stopařův průvodce Galaxií, Douglas Adams - Asi budu poslední na zemi, kdo tu knihu teprve teď četl. Problém je, že já na sci-fi moc nejsem. Kniha nebyla špatná, svým způsobem je rozhodně geniální, to nepopírám. Jen to prostě není úplně můj šálek kávy. Nicméně si plánuju přečíst i další díly (asi tak za 10 let, ale snaha se cení). Kniha má 146 stran a četla jsem ji opět 5 dní. Všimli jste si, že skoro všechno mi zatím trvá 5 dní? A to je každá kniha jinak dlouhá. No jo, prostě zase #ellaslogic

5. Kdybys mě teď viděla, Cecelia Ahern - Další kniha od Cece, ze které je oficiálně moje nová oblíbená autorka. Všechny její knihy jsou hrozně poutavé a navíc se zabývají neotřelými tématy, jako třeba tahle. Neviditelní kamarádi, kteří opravdu existují. A ačkoliv si teď možná klepete na hlavu (věřte mi, já jsem taky na začátku pochybovala, co to má být), kniha je úžasně zpracovaná, čtivá, prostě ve všech ohledech dokonalá. Má 287 stran a to, že je velmi poutatá dokazuje i fakt, že jsem ji četla pouze 2 dny.

6. Díky za vzpomínky, Cecelia Ahern - Tento měsíc poslední kniha Cecelie, ale doma mě ještě asi 2 nebo 3 čekají. Opakovala bych se, takže se k ní už vyjadřovat nebudu, pouze zmíním, že má 344 stránek a já ji přelouskala za 3 dny.

7. Morová Rána, Margit Sandemo - Na tuto knižní sérii jsem narazila čirou náhodou v knihovně a docela mě to zaujalo, takže jsem si vypůjčila 4 díly, které u nás měli, ale existovat by jich mělo více. Knihy jsou trošku starší, vycházely kolem roku 1980 a autorka pochází z Norska. Jedná se o velmi zajímavé čtení, které opět můžu doporučit. První díl má 320 stránek a četba mi trvala 2 dny.

8. Hon na čarodějnice, Margit Sandemo - Druhý díl knižní série o prokletých má pouze 296 stran, přečetla sjem j iale za 3 dny

9. Propast, Margit Sandemo - Zatím poslední díl, který jsem četla. Má 336 stran a čtení mi zabralo 2 dny.

Tak, toto jso uvšechny knihy, které jsem za červenec přečetla. Jak už jsem zmínila, měla bych číst víc a v srpnu na tom zapracuju. Jsem na dobré cestě, protože je 3. srpna a já už čtu třetí knihu :D. A co jste v červenci přečetli vy?

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts