Doubleinfinity Book Club Review - Doon (Carey Corp, Lorie Langdon)

3/08/2017 10:04:00 odp.

Původní název: Doon
Český název: -
Autor: Carey Corp, Lorie Langdon
Počet stran: 368
Jazyk: Angličtina
Formát: E-book
Nakladatelství: Zondervan
Překlad: -
Rok vydání: 2013
Žánr: román, fantasy
Oficiální anotace (EN):
DOON…

Veronica doesn't think she's going crazy. But why can't anyone else see the mysterious blond boy who keeps popping up wherever she goes? When her best friend, Mackenna, invites her to spend the summer in Scotland, Veronica jumps at the opportunity to leave her complicated life behind for a few months.

But the Scottish countryside holds other plans.

Not only has the imaginary kilted boy followed her to Alloway, she and Mackenna uncover a strange set of rings and a very unnerving letter from Mackenna's great aunt-and when the girls test the instructions Aunt Gracie left behind, they find themselves transported to a land that defies explanation. Doon seems like a real-life fairy tale, complete with one prince who has eyes for Mackenna and another who looks suspiciously like the boy from Veronica's daydreams. But Doon has a dark underbelly as well. The two girls could have everything they've longed for...or they could end up breaking an enchantment and find themselves trapped in a world that has become a nightmare.


Moje recenze: Byla jsem hrozně nadšená, když se na leden vybrala kniha Doon, protože jsem si ji už velmi dlouho toužila přečíst, ale prostě na to nějak nebyl čas, však to znáte. A když jsem se k ní tedy konečně dostala, jak u mě obstála?

Mám ráda Skotsko. Líbí se mi tam příroda, památky i skotský přízvuk (kterému sice nerozumím, ale zní fakt dobře, to zas jo). Ne, nikdy jsem tam nebyla, ale rozhodně se tam chci jednoho dne podívat. Takže jsem se těšila, jak bude skotská mytologie zasazena do příběhu.

Kniha je inspirována muzikálem Brigadoon, o kterém jsem nikdy předtím neslyšela, ale určitě se na něj někdy podívám, zvlášť když tam ještě ke všemu hraje Gene Kelly.

Dvě mladé dívky, Veronica a Mackenna se na prázdniny vydají do malé skotské vesničky Alloway, kde Mackenna zdědila chatu své tety. Už doma Veronica viděla mladého, blonďatého a nádherného Skota v kiltu, který se zdál skoro jako duch. A jak to, že ji pronásledoval až do Skotska? Časem holky odhalí tajemství Mackenniny pratety a ocitnou se v zemi zvané Doon, kde Veronica odhalí svého tajemného návštěvníka. Jenže všechno není tak, jak se na první pohled zdá,

Začala bych asi takhle - líbilo se mi tam všechno. Jakože fakt všechno. Od postav, přes tu mytologie, styl psaní, skotské nářečí, prostě všechno. Zamilovala jsem se a nutně potřebuju další díl. Jenom mi prosím vysvětlete, proč se všichni nádherně sexy Skotové musí jmenovat Jamie? Jak je mám jako mezi sebou rozlišovat?

Kniha je psaná z pohledu jak Veronicy, tak Mackenny, ale Veroničin pohled převažuje, Mackenna se sem tam objeví s nějakou kapitolkou. Nestěžuju si, Veronicu jsem asi měla radši, nejspíš proto, že mi byla víc podobná. Okamžitě uvěřila, že Doon existuje a chtěla se tam za každou cenu dostat. Nebojí se riskovat, snaží se dělat správná rozhodnutí, ať už to stojí cokoliv.

Mackenna mi místy přišla trošku… upjatá? To asi není to správné slovo, ale jakoby se tomu všemu stále bála uvěřit. Byla s ní sranda a pro Veronicu to byla skvělá kamarádka, ale prostě mi na ní občas něco nesedělo.

A Jamie. No, to je kapitola sama pro sebe, ten je totiž úžasný. Nechci se k tomu více rozepisovat, protože anotace už jejich pobyt v Doonu moc nepopisuje, tak abych vás neochudila o nějaké překvapení, ale řekněme, že je fakt boží a já se (opět) zamilovala.

Jelikož kniha není přeložená do češtiny, je nutné počítat s tím, že se tam vyskytuje skotské nářečí, což může pro některé způsobovat problém, tak na to pamatujte, než začnete číst. Není to nějak výrazné, já jsem s tím vesměs problémy neměla, možná také tím, že jsem zvyklá už z Outlander.

Osobně vám knihu můžu jenom doporučit. Je to taková trošku jiná fantasy, nejsou tam žádné složité světy a nadpřirozené potvory, není to vyloženě cestování časem, ale přesto to má od každého trochu a dělá to kniha výjimečnou. Já se rozhodně musím co nejdřív pustit do dalšího dílu, protože jsem zvědavá, jak to bude pokračovat.


Moje hodnocení:
5/5

Recenze Amy:

Despite past disappointments, I wanted the fairy tale-handsome prince and all. And if I didn't do everything within my power to find this magical place, this kingdom of Doon, I'd regret it for the rest of my life.

Veronica jede se svou kamarádkou Kennou na prázdniny do Skotska. Ještě před odjezdem ji ale pronásleduje mladík v kiltu, který je však pro ostatní neviditelný. Když v domku po Kennině tetě najde jeho fotografii, tak je jisté, že není jen výplod její fantazie. Společně dívky objeví starý deník a prsteny, které by je měly dovést až do začarovaného království Doon. Kamarádkám se skutečně podaří vstoupit do království, které ovšem není ani zdaleka tak pohádkové, jak si Veronica myslela.

I hesitated, debating whether or not to pursue the questions spinning in my head. Black flowers growing where nothing has grown for hundreds of years? As if … As if the witches were back. As if the witches were us.

Hned na začátku knihy se čtenář přenese do krásné skotské krajiny a města Alloway, kde se nachází Brig'o'Doon. Kniha pracuje s básní Tam'o'Shanter slavného místního rodáka Roberta Burnse. Řeka Doon v básni představuje překážku pro čarodějnice, které se tudíž nemohou dostat po mostě na druhou stranu. V knize Doon je království, které se nachází hned za Brig'o'Doon, začarováno kouzlem právě jako ochrana před útoky čarodějnic.

Sometimes running away was the brave thing to do.

Už od první chvíle je vidět, že dívky do království nepatří. Vee se snaží zjistit, co měly znamenat její představy a proč se k ní Jamie chová tak povýšeně, zatímco Kenna se snaží ignorovat Duncana a zároveň dělá vše pro to, aby se nemusela vzdát svého snu stát se herečkou v ''normálním'' světě. Kamarádky jsou velmi rozdílné - Kenna srší sarkasmem a jde si za svým cílem, Vee je snílek s nejistou budoucností a velkou dávkou statečnosti.

As hard as I tried to deny it, there'd been a secret part of me that wished, prayed even, that the visions meant this amazing boy was my soul mate - the destiny that'd brought me here. But instead, I was his nightmare and my destiny his ultimate destruction.

Musím se přiznat, že kdybych Doon nečetla kvůli knižnímu klubu, tak bych se k ní nejspíš vůbec nedostala, což by byla velká škoda. Už od první kapitoly jsem věděla, že se mi tato kniha bude líbit. A nejen že se mi líbila, ale naprosto jsem si ji zamilovala. Oblíbila jsem si všechny postavy, ať už se jednalo o ráznou Kennu, galantního Duncana, nepříjemného Jamieho, dobrosrdečného Ferguse, moudrou Fionu či zasněnou Vee.

I would have plenty of opportunity for romantic leads in my life. Once I returned to the real world. And Duncan would eventually marry one of the locals from his fan club. In time, we would be nothing more to each other than a bittersweet ballad of remembrance.

Kniha předčila moje očekávání. Příběh je vymyšlen a napsán výborně a jelikož se odehrává ve Skotsku, skotskému nářečí se nevyhneme. V knize je spousta akce, tajností, ale zároveň i hodně romantiky, což by mohlo někomu vadit. Určitě se kniha bude více líbit romantickým duším, které se budou moci s Veronicou ztotožnit. Pokud ale rády čtete romanci, tak vám tuto tetralogii vřele doporučuji. HODNOCENÍ: 5/5*

I would experience every bit of magic while I could, because if life had taught me anything, it was that the good things never lasted.

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Přesně tak, žádné nadpřirozené potvory typu upírů a přestože se jedná o záchranu království, tak je to řešeno originálně (žádné na první pohled bad ass hrdinky a nájemní vrazi)

    OdpovědětVymazat

Popular Posts