Netvor (Alex Flinn) - Book Review

Jazyk: Čeština
Formát: Vázaná kniha
Nakladatelství: Moba
Překlad: Miloš Chlouba
Rok vydání: 2013
Žánr: román, Romány, Sci-fi a fantasy

Oficiální anotace (CZ): Jsem netvor. Zvíře. Ne vlk nebo medvěd, gorila nebo pes, ale odporná stvůra, která chodí vzpřímeně. Jsem zrůda. Myslíte si, že vám vyprávím pohádky? Mýlíte se. Vše je skutečné. Místo - New York City. Čas - současnost. Nejsem znetvořený, není to nemoc. Budu takový navždy, jestli neprolomím kletbu.
Ano, kletbu, kterou na mě uvrhla ve škole čarodějka. Proč mě proměnila v netvora, který se ve dne skrývá a v noci se vydává na lov? Řeknu vám to. Řeknu vám, jak jsem byl Kylem Kingsburym, klukem, jakým byste si přáli být, s penězi, perfektním vzhledem a perfektním životem. A potom vám řeknu, jak jsem se stal perfektním… netvorem.

Moje recenze: Už je to pár let, co jsem viděla film Beastly. Tehdy to bylo hlavně kvůli Alexovi Pettyferovi. A taky kvůli Vanesse Hudgens. Ale hlavně Alexovi. Věděla jsem, že to je natočeno podle knihy, ale nikdy jsem neměla zájem si tu knihu přečíst., což je asi škoda, protože kdybych si ji přečetla těch zhruba 5 let zpátky, asi by se mi líbila mnohem víc, než dneska.

Kyle Kingsbury je typický středoškolský frajírek, který má všechno, na co si vzpomene, holku si vybral podle vzhledu, jako ostatně každého ve svém okruhu. Jakmile někdo vybočuje z jeho měřítek tak Kyle považuje za svou povinnost dát mu to najevo. A přesně tohle udělal Kendře, nové holce ve škole. Jak se ovšem ukázalo, vůbec se nejednalo o jeho novou spolužačku, ale o čarodějnici, která ho proklela. Jelikož byl Kyle posedlý vzhledem, právě o jeho hezkou tvářičku ho Kendra připravila. A netvorem zůstane, dokud kletbu nezruší.

Ano, je jasná, že je to inspirováno Kráskou a zvířetem v moderním světě. Prostě klasická pohádka převedená do současnosti, bohužel z mého úhlu pohledu pro mnohem mladší ročníky, než jsem já. Ono to sice zní docela kouzelně, ale celý děj je postavený na hlavu. Jasně, když žijete ve světě, kde se princezny posílají drakovi na svačinku, nikoho nezarazí, že vás otec odvede ke Zvířeti, k Netvorovi. Ale v New Yorku v 21. století? Nezlobte se na mě, ale to zní prostě strašně. Některé momenty byly tak neuvěřitelné, že to snad ani možné není. Jak říkám, pro mladší ročníky klidně, ti toto nebudou zpochybňovat, ale dle mého názoru by tyto příběhy měly být zasazeny ve smyšlených zemích, nebo upraveny tak, aby se čistě náhodou mohly opravdu uskutečnit. Milion verzí televizních popelek nechť je nám důkazem, že to jde.

Ale abych nebyla jen negativní, četlo se to hodně rychle a jakmile člověk přestal myslet na to, jak je to přitažené za vlasy, občas to bylo takové hezké a milé. Takže nemůžu říct, že bych tu knihu neměla ráda, jen už prostě nejsem cílová kategorie. Jinak tam byl úžasný vývoj postav, samozřejmě nejvíc u Kyla, což byl tak trochu cíl celé knihy. Ostatní postavy byly milé, hlavně učitel Will, hospodyně Martha (nebo jak se jmenovala? Jak si fakt nevzpomenu) (blbost, byla to Magda. Hospodyně Magda) a Linda taky ušla, i když jsem ji občas chtěla pořádně profackovat.

Takže pokud vám nevadí příběhy pro mladší čtenáře a toužíte po lehčí verzi příběhu Krásky a zvířete, tak se do toho pusťte. Pokud ovšem rádi kritizujete realističnost příběhů, pak byste stejně jako já mohli mít problém.

3/5