Doubleinfinity Book Club Review - Snow Like Ashes (Sara Raasch)

1/01/2017 08:56:00 odp.

17399160

Původní název: Snow Like Ashes
Český název: -
Autor: Sara Raasch
Počet stran: 416
Jazyk: Angličtina
Formát: E-book
Nakladatelství: Balzer + Bray
Překlad: -
Rok vydání: 2014
Žánr: fantasy
Oficiální anotace (EN): A heartbroken girl. A fierce warrior. A hero in the making.

Sixteen years ago the Kingdom of Winter was conquered and its citizens enslaved, leaving them without magic or a monarch. Now, the Winterians' only hope for freedom is the eight survivors who managed to escape, and who have been waiting for the opportunity to steal back Winter's magic and rebuild the kingdom ever since.

Orphaned as an infant during Winter's defeat, Meira has lived her whole life as a refugee, raised by the Winterians' general, Sir. Training to be a warrior-and desperately in love with her best friend, and future king, Mather - she would do anything to help her kingdom rise to power again.

So when scouts discover the location of the ancient locket that can restore Winter's magic, Meira decides to go after it herself. Finally, she's scaling towers, fighting enemy soldiers, just as she's always dreamed she would. But the mission doesn't go as planned, and Meira soon finds herself thrust into a world of evil magic and dangerous politics - and ultimately comes to realize that her destiny is not, never has been, her own.

Moje recenze: Nejprve se chci omluvit za to, že tahle recenze vychází fakt extra pozdě, ale prostě vůbec nebyl čas a abych pravdu řekla, ta recenze se mi i docela blbě psala, protože jsem knihou byla trošku zklamaná. Taky měl dneska původně vyjít jiný článek (2016 in Books), ale trošku jsem podcenila přípravu a ještě není hotový, takže bude nejspíš zítra. Recenze na What the Light bude asi taky trochu později, ale ode dneška můžete číst novou knihu a to Doon. Tak to je asi všechno, pojďme se podívat na recenzi.


Anotace zněla fakt skvěle a hrozně dlouho jsem si ji přála přečíst, takže jsem byla nadšená, že byla v klubu vybraná. Bohužel celou dobu, co jsem ji četla, mi v mysli vyvstávaly obrazy z jiné knihy a to The Orphan Queen od Jodi Meadows. Ani z téhle jsem nebyla nějak odvařená, takže je jasné, že mi ta podobnost dost vadila.


Ani nevím, co mi na ní tolik vadilo. Nejspíš to, že tam nebyla pořádná akce, celé to bylo takové zdlouhavé a ne příliš napínavé. V podstatě mi bylo jedno, jak to celé dopadne. Jo, je tam jeden takový "zvrat", ale tak i ten člověk může odhalit už dřív, takže to pak ztrácí své kouzlo.


Mělo to dobrý nápad, všechny tu různá království, království ročních období, to všechno bylo super. Ale jakmile přišla na řadu ta zápletka, tak to prostě byla The Orphan Queen 2.0 No a ten milostný trojúhelník si teda autorka mohla odpustit. Jsou knížky, kdy mi to nevadí a kdy je to naopak žádané, ale pak jsou knihy jako Snow Like Ashes, kde se ten trojúhelník prostě nehodí, protože by se tam měly řešit naprosto jiné věci než tohle.


Meiru, hlavní hrdinku této knihy jsem měla ráda, protože to byla ta správná badass hrdinka. Jo, občas dělala pitomé a neuvážené rozhodnutí, ale byla odvážná a obětavá, bojovala za svůj cíl a před ničím se nezastavila. Přesně takové hrdinky miluju. Mather byl taky super, hlavně jak se snažil všem vyjít vstříc a dělat co nejvíce správných rozhodnutí, ale zase nebyl tak super, aby se mi navždy vryl do paměti, což byla škoda.


Upřímně, žádná jiná postava mě tam neoslovila natolik, abych o ní měla co napsat. Prostě to pro mě bylo takové plané a nezajímavé. Mělo to potenciál, ale ten zůstal nevyužitý. Možná trošku víc vraždění, trošku víc magie, trošku víc intrik, trošku méně klišé a bylo by to mnohem lepší. Ale tím nechci říct, že je ta kniha špatná a odradit vás od čtení, to ne. Četla jsem spoustu dobrých recenzí. Bohužel já jsem už předtím četla několik knih s podobným konceptem, které teda byly o dost lepší, proto jsem byla dost ovlivněna a v tomhle ohledu jsem asi náročnější. Ale napsané to bylo dobře, to zas jo.

Moje hodnocení:
3/5
Recenze Amy:
Fear is a seed that, once planted, never stops growing.

Meira nikdy nepoznala zemi, ze které pochází. Před šestnácti lety zachvátila zemi Winter katastrofa, před kterou se zachránila jen hrstka lidí. Společně se ukrývají před zlým králem Angrou a zároveň se snaží získat zpátky své království. Sami nemohou silné království porazit, a tak hledají pomoc v království Cordell. Jenže každá pomoc něco stojí.

Even the strongest blizzard starts with a single snowflake.

Hlavní hrdinkou je Meira, která by nejraději zachránila Winter sama, ale nikdo jí to nechce dovolit, protože není voják. Téměř celou knihu se cítí být podvedená a využívaná. Častokrát bylo vidět, že se stále chová jako dítě. Celou dobu chtěla bojovat za svou zemi, kterou vlastně nikdy nepoznala, takže měla pocit, že nikam nepatří. Nemůžu říct, že bych si nějakou postavu vyloženě oblíbila, i když nejblíž k tomu měl Theron, který se mi zdál nejzajímavější. Mather se mi zdál takový neslaný nemastný.

My fingers are stuffed into my pocket, grasped tightly around the piece of lapis lazuli. I yank my hand free, fighting the urge to hurl that stupid rock as far away from me as possible. I don't want any of it. I don't need Mather or Sir. I never did.

Na začátku bylo několik zajímavých kapitol, ale do knihy jsem se více začetla asi až ve druhé třetině. Některé části děje, převážně Meiriny sny, byly pro mě velmi matoucí. Na knize mi vadil také milostný trojúhelník. Meira byla už roky zamilovaná do Mathera, ale nemohli spolu být. A když potká prvního člověka podobného věku, tak dává přednost jemu. Obávám se, že se Meiriny milostné trable v dalších dílech rozrostou. Další věc, která se mi na knize nelíbila, bylo to, že se neustále omílalo to, že Meira musí všechny osvobodit.

I fought so long and so hard to be me, to be Meira in all of this, to help Winter in my own unique way. But this isn't about what I want, it's about what Winter needs. It's always been about what Winter needs.

Abych stále jenom nekritizovala, tak musím říci, že děj byl docela svižný a království byla zajímavě vymyšlena. Moc se mi líbíly názvy zemí podle ročních období a jejích hlavní města podle skutečných měsíců. Dále dávám velké plus za mapu, která mi orientaci hodně ulehčila. Celkově to byla zajímavá kniha (s otravnou hlavní hrdinkou), ale mám pocit, že záchrana zničeného království je ve fantasy knihách velmi častým tématem a pokud bych měla načteno více knih tohoto žánru, tak bych ji hodnotila hůř. HODNOCENÍ: 3,5/5

Sir and Mather and Theron might be lost, but the Winterians aren't. And as long as they live, I'm not entirely alone.

You Might Also Like

1 komentářů

Popular Posts