Měděný jezdec (Paullina Simons) - Book Review

10/28/2016 05:06:00 odp.

Původní název: The Bronze Horseman
Český název: Měděný jezdec
Autor: Paullina Simons
Počet stran: 728
Jazyk: Čeština
Formát: Vázaná
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Josef Orel, Marie Orlová
Rok vydání: 2004
Žánr: historický román
Oficiální anotace (CZ): Poutavá historická freska je zároveň nezapomenutelným příběhem o lásce vzdorující hrůzám války i lidské zášti. 17letá Taťána vyrostla v Leningradě, v městě, kde památníky zašlé slávy kontrastují s šedivou realitou stalinského Ruska. V roce 1941, ten den, kdy Němci napadnou Rusko, se Taťána poprvé zamiluje - vzápětí pocítí trpkost zakázané lásky: nadporučík Alexandr Bělov je vyvolený její sestry Dáši. Navíc má Alexandr temné tajemství - pochází z rodiny amerických komunistů, kterou zlikvidovalo NKVD. Lásce Taťány a Alexandra není přáno: město drtí německá blokáda, hladomor, zima a všudypřítomný strach ze smrti. Ale jindy slabá Táňa se ukáže jako nejsilnější člen rodiny a s Alexandrovou pomocí překonává všechny útrapy. Nejtěžší zkouškou však bude odolat vlastní touze…

Moje recenze: Dlouho jsem četbu odkládala, protože už na pohled je to obrovská bichle, takže se mi do toho úplně nechtělo, ale na druhou stranu jsem četla dost kladných recenzí, takže jsem byla zvědavá. Většina románů z období 2. světové války se odehrává v Německu, takže je zajímavé vidět i jiný pohled na válku, který nám tato kniha rozhodně poskytuje. A toto se mi na ní líbilo. Děj byl zajímavý, bylo to skvělé zpracované, ale jedna věc mi na ní vadila - romantická zápletka.


Taťána mi přišla docela otravná, místo hodně dětinská a prostě mi lezla na nervy. Její sestra Dáša zase byla taková nemastná neslaná no a Alexandr byl majetnický až hrůza. Jako jo, měli moc hezké momenty a mnohokrát ji pomohl, ale pro mě to rozhodně nebyl knižní hrdina, o kterém by se mi po nocích zdálo. Kdyby se Alexandr choval trošku jinak, tak nemám problém.


Nebo asi bych ho měla i tak, ale ne tak velký. První polovina knížky ještě docela ušla, ale pak se mi začalo zdát, že to je nekonečné, děj se pořád opakoval a já jsem se nemohla dočkat, až to skončí. No a ke konci jsem Alexandra už opravdu chtěla zabít, protože to, jak se k Táně choval, bylo prostě nepřípustné.


Takže abych to shrnula - námět skvělý, postavy iritující a děj opakující. Abych vás neděsila, nebylo to tak špatné, že bych u toho nudou usínala, to vůbec ne, ale prostě to na mě bylo moc zdlouhavé. Každopádně se mi hrozně líbil ten jiný pohled na válku a bylo to i hezky sepsané. Jak jsem řekla na začátku, četla jsem spoustu dobrých recenzí, má to vysoké hodnocení, takže možná s Alexandrem mám problém jenom já, ale cítila jsem potřebu vás varovat.


Netuším, jestli si někdy přečtu druhý díl, ale asi jo, protože se série snažím dočítat. A dobře, asi mě trošku zajímá, jak to s nimi dopadne. Pokud máte rádi knihy z válečného období, tak se do toho pusťte, to je tam popsáno opravdu věrohodně. A pokud vám nevadí trošku (hodně) majetnická hlavní postava, tak by se vám mohla líbit i ta romantická linie.


Moje hodnocení:
3/5

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts