Příliš Mnoho Kateřin (John Green) - Book Review

1/17/2016 03:20:00 odp.


Původní název: An Abundance of Katherines
Český název: Příliš mnoho Kateřin
Autor: John Green
Počet stran: 240
Jazyk: Čeština
Formát: Vázaná kniha
Oficiální anotace (CZ): Když jste zázračné dítě, otvírá se před vámi zázračná budoucnost. Nebo ne? Colin Singleton právě maturoval, dostal kopačky od své devatenácté Kateřiny a má pocit, že jeho život skončil. Ještě že je tu jeho kamarád Hassan, který prostě žádné utápění v sebelítosti nepřipouští. Než se Colin stačí vzpamatovat, ocitne se na cestě bez cíle - a ta skončí v ospalé venkovské díře, vyznačující se jen dvěma pozoruhodnostmi: hrobem rakousko-uherského arcivévody a dívkou Lindsey. Její zásluhou Colin začne pomalu chápat, že není nutné být mladistvým géniem, abyste změnili svět...

Moje recenze: John Green je jedním z mých nejoblíbenějších autorů, takže jsem se na tuto knihu velmi těšila, nicméně mi trvalo docela dlouho, než jsem ji začala číst. Nakonec ji přeložili do češtiny a teprve až se ocitla u nás v knihovně jsem si konečně řekla, že je na čase si ji přečíst. Měla jsem od ní docela vysoké očekávání, právě kvůli Johnovi a právě z toho důvodu jsem byla mírně zklamaná, protože kniha prostě není tak dobrá jako Hvězdy nám nepřály nebo Hledání Aljašky, není to kniha, která vám změní život, ale asi bylo sobecké toto očekávat, protože každá kniha taková být nemůže. Na druhou stranu jsem ale byla příjemně překvaená, protože to je něco naprosto jiného, než předchozí Johnovy knihy, které jsem četla. Kniha byla zábavná, vtipná, četla se lehce a plynule. Člověk u toho netrnul strachem, která postava by mohla umřít, protože tohle prostě není kniha, kde někoho zabijete.

Co se týče postav, tak nemůžu vyloženě říct, že by mi hlavní hrdina Colin lezl na nervy, jako jsem to ve spoustě recenzí četla, ale na druhou stranu tu nebyla postava, která by mi nějak extrémně přirostla k srdci. Občas byl trošku otravný, ale jeho příběh byl orpavdu zábavný, od začátku tam byl patrný jakýsi chrakterní vývoj, což často v knihách chybí.

Co obdivuju jsou různé slovní hříčky, všechny možné vzorce Colinových vztahů a podobné věci, které měli navodit pocit setkání s "géniem". To se Johnovi opravdu povedlo a moc se mi to líbilo, knihu to hezky ozvláštnilo.

To bude asi k dnešní recenzi všechno. Já jsem s knihou spokojená byla, bylo to příjemné čtení a lišilo se to od Johnových knih. Ke čtení vám ji doporučit můžu, pokud máte Johna Greena rádi, mohla by se vám líbit. A pokud vás jeho předchozí knihy nezaujaly, i tak ji zkuste přečíst, protože jak jsem řekla, je to zase něco úplně jiného. Já sama jí dávám 4 hvězdičky. Dala bych jí spíš 3 a půl, ale to nejde a na 3 to zase není, takže teda 4.

Moje hodnocení:
4/5

Máte rádi Greenovy knihy? Která je vaše nejoblíbenější? Nebo se jim naopak vyhýbáte?

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Určite by som si ju chcela prečítať, aj keď knihy od Greena mi moc nesadli, teraz sa však chystám na Kam zmizla Aljaška :)

    OdpovědětVymazat

Popular Posts