Heat Wave - Book Review

Původní název: Heat Wave
Český název: Heatová a vlna žáru
Autor: Richard Castle
Počet stran: 198
Jazyk: Angličtina
Formát: E-book
Oficiální anotace (CZ): Hlavní postavou je atraktivní Nikky Heatová, detektiv z newyorského oddělení vražd. Tu při vyšetřování doprovází Jameson Rook, novinář, který pracuje na článku o policejním sboru. Nikky se v první knize série musí poprat jak s vraždou bohatého majitele realitní firmy, tak s vtíravým Rookem, který má talent ukázat se vždy v nesprávný čas na nesprávném místě. S přibývajícím počtem podezřelých, motivů a s odhalením finanční situace v pozadí firmy zavražděného realitního magnáta se případ začíná komplikovat. Stejně tak jako vztah Heatové a Rooka.

Moje recenze: Možná jste si díky menu všimli, že jsem fanoušek seriálu Castle, ve kterém hlavní postava - Richard Castle tyto knihy píše. Díky úspěšnosti seriálu pak začaly být knihy vydávány. Bylo tedy jen otázkou času, než si některou z knih přečtu. Bohužel musím říct, že mě kniha zklamala. Asi jsem příliš ovlivněna seirálem, takže je možné, že pokud si pouze přečtete knihu, budete to vnímat jinak. Ale mě postavy v porovnání s těmi seriálovými přišly nudné, nedomyšllené a nezajímavé.

Ani samotný příběh mi nedával moc smysl. Možná to bude tím, že jsem i knihy trochu usínala a některé pasáže se mi neudržely v paměti, ale i tak si troufám říct, že se moc nepředvedli. Zápletka je nezajímavá, vrah jde odhadnout hned na začátku, takže je to velmi průměrná kriminálka. Na druhou stranu je to takové nenáročné čtení, které by některým méně zdatným čtenářům mohlo vyhovovat.

Ale aby to nebyla jen samá kritika, něco pozitivního jsem si přece jenom našla. Postavy Nikki Heat i Jamesona Rooka (Kate Beckett a Richard Castle) se sice svým seriálovým předlohám nedokáží vyrovnat, ale i tak měli hezké momenty a hlavně člověk nemusí čekat 4 roky, než se mezi nimi něco stane (#menšíspoiler #sorrynotsorry #ellapoužíváhastagyvečláncích #ellinulogikunechápeanisamella #jsemblázen)

Mohu tedy knih doporučit? Asi ano. Pokud jste fanoušci seriálu, tak ji čtěte na vlastní riziko, asi jím budete hodně ovlivněni a budete zklamaní. Pokud jste ale o seriálu v životě neslyšeli a máte rádi průměrné kriminální příběhy, pak to můžete zkusit, protože se zase nejedná o nějaký absolutní propadák.

Moje hodnocení: 4/10

Po milioně let je tady další recenzi. Plánují jich teď víc, tak snad s nimi budete spokojeni. Četli někdo z vás knížku? A jak se vám líbila? Pokud jste nečetli, chystáte se?