Vážka v jantaru (Diana Gabaldon) - Book Review

6/29/2017 05:52:00 odp.

Vážka v jantaruPůvodní název: Dragonfly in Amber
Český název: Vážka v jantaru
Autor: Diana Gabaldon
Počet stran: 968
Jazyk: Čeština
Formát: Vázaná s přebalem
Nakladatelství: Omega
Překlad: Robert Dastych
Rok vydání: 2016
Žánr: historický román
Oficiální anotace (CZ): Strhující příběh navazuje na první díl s názvem "Cizinka". Tentokrát nás ale přivede do Francie, kam Claire a Jamie uprchli před brutálním pronásledováním velitele anglické posádky ve Skotsku. Stanou se svědky plánování dalšího postupu ve snaze Stuartovců získat zpátky skotský trůn…


Moje recenze: Raději ani nechci uvažovat, jak dlouho jsem na Vážku v jantaru čekala. Od té doby, co skončila první série seriálu? Od té doby, co jsem přečetla první knihu? Netuším, ale bylo to dlouho. Bohužel k mé smůle jsem se rozhodla, že si nejprve počkám na seriál a teprve potom si přečtu knihu. No a pak jsem si počkala na české vydání, abych měla oba díly hezky pohromadě. Takže jsem musela čekat až do října. To jste měli vidět tu radost, když jsem knížku konečně držela v ruce a utíkala s ní k pokladně, to aby mi ji někdo nevzal z ruky hádám.


Když jsem ji tedy měla hezky doma, mohla jsem se do ní konečně pustit. A tenká tedy rozhodně není, skoro 1000 stránek člověk nepřečte za pár dní, jak jsem nejprve přepokládala. No dobře, možná přečte, kdybych nebyla tak zaneprázdněná, času na čtení bylo málo.


Jelikož jsem už za sebou měla druhou sérii seriálu, věděla jsem, co přesně se v knize oderaje, seriál je totiž skoro věrnou kopií knih. Ale ani tento malý detail vám čtení nezkazí, protože i kdybyste tisíckrát věděli, co se stane, stejně vás to dostane znovu a znovu. Takže je v podstatě jedno, do čeho se pustíte jako první, budete to milovat úplně stejně.


Ačkoliv nejsem nějak velký fanda historie, v podání Diany Gabaldon mě fakt baví, protože tam má správný poměr historie a fikce. Nicméně pokud toužíte po ryze historickém románu, tak byste asi měli přehodnotit své parametry nebo sáhnout po jiné knize.


Jestli jsem si v první knize Claire a Jamieho zamilovala, tak tady jsem je naprosto zbožňovala. Oba dva od svého prvního setkání neskutečně vyspěli a vyzráli, jsou teď úplně jinými lidmi, než v první knize. Jejich vztah je jeden z nejlepších, jaké jsem v knihách poznala, protože to, jak jim na sobě záleží a co by pro sebe udělali je neskutečné.


Zatímco v prvním díle jsme byli ve Skotsku, nyní se dostáváme na Francouzský královský dvůr a setkáváme se s Bonniem Princem Charliem a dalšími historickými postavami. Ačkoliv se mi stýskala po Skotsku, Lally Brochu a Jenny s Ianem, vidět Jamieho a Claire ve velkoměstě má taky něco do sebe, jelikož jsme je mohli poznat z jiné stránky. A můj oblíbený Murtagh se na cestu vydal s nimi, takže jsme o jeho suchý humor nebyli ochuzeni.


Stejně jako Cizinka, i Vážka v jantaru nabízí akci, romantiku, nečekané zvraty i srdceryvné momenty. Pokud jste četli Cizinku, tak je Vážka v jantaru snad povinností. A pokud ne, tak to rozhodně napravte, protože nevíte, o co přicházíte. Kdybych měla čas, tak se hned pustím do třetího dílu, bohužel na to teď není ideální doba a já si budu muset chvíli počkat.

Moje hodnocení:
5/5

A pár slov na závěr. Tahle recenze je někdy z října/listopadu :D. Mám ještě nějaké v konceptech, tak vám to budu postupně vydávat, ať jsem se s tím nepsala zbytečně a časem se (snad) dostaneme k aktuálním recenzím. To jenom tak pro informaci.

You Might Also Like

1 komentářů

Popular Posts